Avatar billede kasper3 Nybegynder
05. marts 2012 - 15:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Slette en række når dato indtræder

Jeg har oprettet en formular hvor brugeren indtaster en titel, start dato og slut dato.
Brugerens indtastning bliver så vist på hjemmesiden i en dataliste.

Jeg vil gerne have at brugerens indtastning bliver automatisk slettet når slut datoen indtræder. Er det muligt at gøre dette med en SQL-sætning?
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2012 - 19:04 #1
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2012 - 20:12 #2
Det nemmeste er at lave et select på dem hvor slut dato > nuværende tidspunkt.
Hvis du gerne vil have gamle data slettet, må du køre et "oprydningsscript" en gang i mellem.
Avatar billede kasper3 Nybegynder
06. marts 2012 - 12:21 #3
hvis jeg siger slut dato > nuværende tidspunkt
Hvad er SQL koden for nuværende tidspunkt?
Avatar billede kasper3 Nybegynder
06. marts 2012 - 12:39 #4
nevermind jeg fandt ud af det. Tak tolamaps
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2012 - 19:07 #5
Ok. Og du kan bare lukke tråden ved at give pointene til dig selv, da jeg ikke samler. :)