Avatar billede stabil Juniormester
05. marts 2012 - 20:08 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

To routere på samme netværk - giver ustabil drift ?

Hej :)

Prøver lige igen... har oprettet indlægget før, men det er væk nu ? ...

Jeg har to routere på samme netværk. Begge supporterer WIFI/trådløse brugere.

Router 1 og Router 2 er sat op med hver sin IP Adresse (192.168.0.1) og (192.168.0.2) - og de har hver sit SSID navn.

Router 1 bruger Channel 6. Router 2 bruger CHannel 11  (Jeg har læst mig til, at de bør bruge hver sin).

Router nr 1 og 2 er forbundet med et fysisk netværkskabel.

BEGGE er sat op som  AP (Access Point) .. Jeg ved ikke om dette er korrekt? - Jeg kan på begge routere vælge mellem: AP, AP-CLIENT, AP-Bridge point to point, AP Bridge point to multipoint, AP Bridge WDS eller Univeral Repeater..... Begge står lige nu som AP, men er det korrekt????

Det er muligt at logge på begger routere (trådløst), og setup fungerer - bortset fra at devices koblet op på Router 1 via WI-FI ofte hopper af nettet. Dette er f.eks. iPhone og iPad.. Alt kan virke i f.eks. 2 timer, hvorefter enheden mister netværksforbindelsen.

Jeg tror der er en eller anden konflikt mellem de 2 routere?

Nogen gode forslag eller ideer ?

VH
Søren
Avatar billede kimtheman Novice
05. marts 2012 - 20:27 #1
Væk og væk...ahhh vel:

http://www.eksperten.dk/spm/958776#reply_7916936

Så luk hellere det ene igen da dobbelt spørgsmål ikke er tilladt.
Avatar billede rebecca Novice
05. marts 2012 - 21:57 #2
Kan ikke rigtigt se fidusen i at have 2 accesspoint, skulle jeg lave det ville jeg sætte den ene router op til at være router altså fra world wide :o) til router derfra videre til access point
Avatar billede Blandy Praktikant
06. marts 2012 - 10:43 #3
Hvis den enes router smider brugere af, er det nok ikke opsætningen der er noget galt med. For så vil du se det med det samme er jeg sikker på. Måske er det firmwaren i den pågældende router der ikke er stabil. Det kan bevirke at den ikke kan holde connections.

Du kan evt prøve at tage nr 2 ap fra, og lade ap 1 kører i de 2 timer på en iphone. Falder folk stadig fra, er det ikke pga ap 2.
Avatar billede stabil Juniormester
20. marts 2012 - 05:26 #4
Tak for hjælpen..
Prøvede at upgradere firmware... Intet resultat.

Opgav, købte en billig dlink router til 299,-  Har kørt 5 dage uden  fejl

Vh
Søren
Avatar billede stabil Juniormester
20. marts 2012 - 05:28 #5
Tak for rådet, forsøgt upgrade af firmware ,men det gav ingen ændring