Avatar billede m_bold Praktikant
05. marts 2012 - 20:35 Der er 18 kommentarer

Blue screen - hvorfor

Hej eksperter.

Min Lenovo laptop med Vista har nu to gange lavet en blue screen ifm. afspilning af video. Jeg får denne information efter genstart:

Problemsignatur:
  Navn på problemhændelse:    BlueScreen
  OS-version:    6.0.6002.2.2.0.256.6
  Landestandard-id:    1030

Flere oplysninger om problemet:
  BCCode:    c5
  BCP1:    00F00140
  BCP2:    00000002
  BCP3:    00000000
  BCP4:    820F4770
  OS Version:    6_0_6002
  Service Pack:    2_0
  Product:    256_1

Filer, der hjælper med til at beskrive problemet:
  C:\Windows\Minidump\Mini030512-01.dmp
  C:\Users\Morten\AppData\Local\Temp\WER-50918-0.sysdata.xml
  C:\Users\Morten\AppData\Local\Temp\WERE993.tmp.version.txt

Læs erklæringen om beskyttelse af personlige oplysninger:
  http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=50163&clcid=0x0406

Er der nogen, der kan hjælpe med årsagen til dette?

Mvh Morten
Avatar billede kimtheman Novice
05. marts 2012 - 21:06 #1
Prøv at opdatere skærmkorts driveren.

Er du i tvivl så skriv din pc model nummer og så skal jeg finde den.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. marts 2012 - 22:47 #2
Tror også driveren er problemet, men har du evt prøvet en anden afspiller?
Kan ikke lige gennemskue at fejl meddelelsen peger mod grafik driver dog.
Kan du det kimtheman?
Avatar billede kimtheman Novice
05. marts 2012 - 22:55 #3
nej søgte lidt men kan ikke finde noget særligt. Men tænkte i forbindelse med video var det en mulighed. Og en mulighed der ikke tager lang tid at efterprøve. Og synes heller ikke jeg så tit støder på at driveren på afspiller drevet er problemet.

Det kan selvfølgelig også være codec fejl. Hvis det er afspilning via en player og ikke fra drev. Kan du havde fået installeret noget ikke kompatibelt codec.

Du kan også prøve at slå fra den skal genstarte automatisk. Og så nedskrive noget af den fejlmeddelse den kommer med i blå skærm.
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2012 - 07:27 #4
lad nirsoft bluescreen fortælle dig hvad det skyldes

http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html

m.v.h
Avatar billede m_bold Praktikant
06. marts 2012 - 08:10 #5
Nu har jeg forsøgt at opdatere skærmkortdriveren, men den er allerede opdateret :(

Jeg har ikke rørt ved mine codecs længe, så tror ikke at det kan være det...

Det skal lige siges, at jeg jo ikke er sikker på, at det er relateret til videoafspilning, men det er bare her, jeg har fået fejlen. Og den kommer ikke hver gang, jeg ser video.
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2012 - 14:37 #6
hvad siger nirsoft
Avatar billede m_bold Praktikant
06. marts 2012 - 14:50 #7
nirsoft siger flg.:

Bug check string: DRIVER_CORRUPTED_EXPOOL
Caused by driver: ntkrnlpa.exe
File description: NT Kernel & System

Skal du bruge andet end det?
Hvilken driver er det så?
Avatar billede kimtheman Novice
06. marts 2012 - 15:02 #8
tja bare det var så enkelt så ville det være dejligt...
Avatar billede 220661 Ekspert
06. marts 2012 - 15:49 #10
Afspilning af video er det fra dvd drev eller over nettet?

Hvis det er over nettet burde du måske lige se om driver til netkort kunne opdateres.
Avatar billede m_bold Praktikant
06. marts 2012 - 18:24 #11
kimtheman - jeg kan ikke lige se nogen løsning, som jeg kan bruge der. Jeg har nu opdateret BIOS og så må vi se, om det giver noget.

220661 - det er afspilning fra fil
Avatar billede 220661 Ekspert
06. marts 2012 - 21:01 #12
Så er jeg tilbage på #2. Har du prøvet en anden afspiller?
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2012 - 08:01 #13
google er din ven

http://www.processlibrary.com/directory/files/ntkrnlpa/28525/

mit råd til dig er at geninstallere dit styresystem

m.v.h
Avatar billede m_bold Praktikant
07. marts 2012 - 08:37 #14
220661 - Nej, det har jeg ikke. Men det kan jeg da forsøge i en periode. Det var windows media player, som gav fejlen.

treatmenice - Well, ja, det kunne jo være en løsning. Dog er det naturligvis sidste udvej, da jeg simpelthen ikke kan afsætte tiden til det.
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2012 - 12:29 #15
man har lavet et sådant program der direkte viser dig hvad det er
det er ligesom et sigtekorn på en revolver - du rammer bedre

men hvis du hellere vil rode i blinde så ok for mig

et program du bare pakker ud på et sted du ved hvor er og åbner og vupti står der hvad du kan kopiere ind i google der så hjælper dig videre
Avatar billede 220661 Ekspert
11. marts 2012 - 08:16 #16
Hvad endte denne med?
Avatar billede m_bold Praktikant
11. marts 2012 - 09:26 #17
Den er ikke rigtig endt endnu.
Jeg vil ikke geninstallere mit styresystem pga. to bluescreens - så skal det blive meget værre.

Jeg har i første omgang opdateret min BIOS og ser om det virker. Hvis ikke, så prøver jeg en anden media player og ser om det virker.

Testen går dog ikke så hurtigt, da jeg ikke lige ser film hver dag, men jeg skal nok vende tilbage, når jeg synes der er en konklusion.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. marts 2012 - 11:17 #18
det er ok.