Avatar billede torbenso Nybegynder
05. marts 2012 - 21:39 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ny harddisk opsætning til My Book World Edition (blue rings)

Hej Alle

Jeg har sat en ny disk på samme størrelse i min My Book World Edition (blue rings), men nu mangler opsætningen for at den kan benyttes i enheden. Den gamle disk virker ikke længere og derfor kan der ikke kopieres filer (firmware mm) fra denne til den nye, Samt se hvor store de forskellige partioner skal være. Syntes ikke jeg kan finde noget om det på nettet, nogen der har en løsning, eller har haft samme problem som fandt løsningen?
Avatar billede kimtheman Novice
05. marts 2012 - 23:07 #1
Partioner osv bestemmer du vel selv?

Er du sikker på den er kompatibel den nye harddisk med din My Book?

Du ksla vel bare installere den osv. Som du gjorde dengang du fik den eller?

Alt hvad du havde på den før er jo væk nu da harddisk er brændt af vil jeg mene. Så det er en komplet opsætning der skal til.
Avatar billede torbenso Nybegynder
05. marts 2012 - 23:16 #2
Hej

Okay, har bare set på en anden jeg har at den er delt op i fire partioner (dog en anden version), man kan ikke komme ind på de enktelte partioner via computeren, heller ikke selvom man tilslutter den direkte.

Den gang jeg satte den tid første gang blev den sat i strømstikket og netværksstikket, og så kunne den findes på netværket. Men kan man ikke nu.
Harddisken er 100 % den samme som den tidligere harddisk.

Ja, har heldigvis backup, så selve filerne er ligegyldige, bare opsætnigen jeg mangler, som jeg ikke kan finde nogle steder på nettet, hverden på WD egen hjemmeside eller andre forums.
Avatar billede kimtheman Novice
05. marts 2012 - 23:44 #3
Nu ved jeg ikke hvilken model af My Book World Edition du har:
(Du kan se de forskellige model nummere ved at pege på tegningen af boksen)
http://support.wdc.com/product/download.asp?level1=1&lang=en

Men ellers henter du vel de programmer m.m. du skal bruge her:
http://support.wdc.com/product/download.asp?groupid=117&lang=en

Der står lidt om en setup her:
http://www.tomsguide.com/us/westerndigital-mybook-worldedition,review-1200-3.html
Avatar billede torbenso Nybegynder
06. marts 2012 - 07:11 #4
Modelnummeret er: WD5000G032

http://support.wdc.com/product/kb.asp?modelno=WD5000G032&x=12&y=12

Men Tak, vil se om jeg kan bruge links'ene og skrive hvis det virker. Tak.
Avatar billede torbenso Nybegynder
06. marts 2012 - 07:23 #5
Toms Guide, er den basale opsætning når man modtager den og alt er intalleret på harddisken fra starten af. Så handler i store træk kun om tilslutningen.
Avatar billede kimtheman Novice
06. marts 2012 - 11:29 #6
Kig her:

http://wdc.custhelp.com/ci/fattach/get/92582/0/session/L2F2LzEvdGltZS8xMzMxMDI4NzE3L3NpZC9XUmxZem9Taw==/filename/mybook_world_full_install_guide.pdf

Slå op under "Replacing a Drive".

Men vil skyde på du skal have lavet en partion på det osv. Så man plejer på en alm. harddisk også.

Og så skal den sættes op med de programmer du også kan download på deres hjemmeside.

Du må jo kunne huske lidt til hvad det er for nogle programmer. Eller du har dem vel installeret på din computer fra 1 gang?
Avatar billede torbenso Nybegynder
06. marts 2012 - 15:15 #7
Tjekker dokumentet ud Tak.

Nej den leveres som en plug and play løsning, hvor alt er på fra starten af, Men ting som ikke man kan se da der er programmer på til at styre sikkerheden, for kun brugere med rette adgang til den enkelte mappe på disken kan se indholdet. Men alt sammen programmer man ikke kan se på disken, da den ligger som et netværksdrev og ikke er tilsluttet computeren direkte. Så ved en almindelig installation ser man ikke disse processer som styre det hele.
Avatar billede torbenso Nybegynder
08. marts 2012 - 18:32 #8
Ser ud til at man skal have installeret selve operativsystemet på harddisken, før man kan bruge den igen som før, desværre kan dette ikke hentes, så er man så uheldig at disken brænder af, kan man lige så godt smide hele kabinettet og harddisken til el affald. Hos WD supporten kan de heller ikke hjælpe, da de bekræfter operativsystemet skal være tilstede for det virker, dette kan man ikke få fat i, selvom man køber en disk af deres mærke igen til formålet. Er der nogen som tilfældigvis skulle ligge inde med dette operativsystem lige til at installere på disken, så må I meget gerne kontakte mig.
Avatar billede torbenso Nybegynder
09. april 2012 - 21:55 #9
Efter at have snakket med  WD support, kan man bruge harddisken i en pc eller anden ekstern harddisk men ikke i netværksharddiskkassen, denne kunne jeg blot smide ud fik jeg afvie, da der skulle nyt styresystem på harddisken og dette ville de hverken sende mig eller installere for mig eller sælge mig en harddisk hvor dette var forudinstalleret på. Så lukker den hermed, og takker fordi der var nogen der havde gode ideer. kimtheman smider du et svar, sender dig halvdelen af pointene for forsøget ;)
Avatar billede kimtheman Novice
09. april 2012 - 22:16 #10
Nå øv det var da trals. Så skal du vel have en ny netværksharddisk eller?

Hvis du skal have en kan jeg foreslå en Synology® DiskStation. Jeg har selv en DS 211 og denne er jeg rigtig glad for:
http://www.synology.com/products/product.php?product_name=DS211&lang=dan

Men det kommer selvfølgelig an på hvad ens behov er.

Springer point over herfra, men ellers tak.
Avatar billede torbenso Nybegynder
09. april 2012 - 22:48 #11
Tak ;) Har et par ekstra, men vil helt sikkert overveje den, hvis der skulle blive problemer med resten eller der skal udvides ;)