Avatar billede hsgroup Nybegynder
07. marts 2012 - 10:41 Der er 16 kommentarer

Kan ikke få forbindelse til harddisk

Mine PCere kan ikke finde harddisken, hverken som USB eller sat i maskinen som slave. er prøvet i forbindelse med flere Win OS
SeaTools scanner ok (er en maxtor hs)
Enhedshåndtering viser HD
Har set egenskaber at der er data på HD

Synes at kunne hhuske at der tidligere fandtes noget værktøj som kunne løse problemet

HASTER - rigtig svar senest i morgen formiddag giver dobbelt point
Avatar billede kurt54 Ekspert
07. marts 2012 - 10:47 #1
Har den et tildelt drevbogtav - ellers prøv at give den et i diskhåndtering.
Avatar billede hsgroup Nybegynder
07. marts 2012 - 11:02 #2
mere info
i Windows Diskhåndtering er disken angivet til "ikke allokeret"
Avatar billede hsgroup Nybegynder
07. marts 2012 - 11:03 #3
Disken indeholder backup som SKAL bruges
Avatar billede minischitt Nybegynder
07. marts 2012 - 11:05 #4
hvis det er ældre model (før SATA)skal du i bagenden af disken angive om det er master eller slave, forkert angivelse vil give netop det resultat du beskriver
Avatar billede hsgroup Nybegynder
07. marts 2012 - 11:08 #5
er en USB HD og er sat til CS
Avatar billede kurt54 Ekspert
07. marts 2012 - 11:30 #6
CS (Cable Select ) lyder ikke rigtigt til USB - Master vil jeg mere tro på. De gammeldags ATA kabler - lakridsbindel havde to tilslutninger Master og Slave og Cable select valgt udfra hvilket stik man brugte.
Avatar billede hsgroup Nybegynder
07. marts 2012 - 11:38 #7
CS var std i USB versionen - og den har virket perfekt, indtil jeg tog backup at en Server 2003 og måske glemte at tage den fra i forbindelse med geninstallationen af Server2003.
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2012 - 12:02 #8
"disken angivet til "ikke allokeret" "  Lyder som om du har mistet filtabellen - gendan tabellen med TESTDISK http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk
Avatar billede 220661 Ekspert
07. marts 2012 - 16:25 #9
Hvis det er en ny harddisk skal den vel bare formateres til det filsystem du vil bruge inde fra diskhåndteringen.

Eller er der data på den?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. marts 2012 - 16:26 #10
Hov glem lige #9 (Så indlæg #3)
Avatar billede 220661 Ekspert
07. marts 2012 - 16:32 #11
Derfor enig i #8
Avatar billede hsgroup Nybegynder
09. marts 2012 - 14:19 #12
Helgec

Dit svar kunne måske bruges, men jeg valgte at bruge GetDataBack.

Du får nogle point, men skal lige have fundet ud af hvordan det sker, kan du ikke lige Hjælpe
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2012 - 15:41 #13
Jeg samler ikke point så glem det
Avatar billede 220661 Ekspert
09. marts 2012 - 16:12 #14
Der er en step by step vejledning på hjemmesiden, men jeg ved ikke om du har mod på det.
Jeg må desværre meddele jeg ikke selv har prøvet programmet.
http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Step_By_Step
Avatar billede hsgroup Nybegynder
13. marts 2012 - 09:29 #15
Helgec tak for hjælpen, jeg samler heller ikke point :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
13. marts 2012 - 16:27 #16
Men tråden skal vel alligevel lukkes, så du må acceptere dit svar i #12 for at lukke.