Avatar billede kasperbraun Nybegynder
07. marts 2012 - 17:03 Der er 5 kommentarer

10 GB data, hvor meget

Hej derude.

Jeg overvejer at købe et mobiltbredbånd på 10 GB data. Men hvor meget er 10 GB data, hvis jeg vil spille spil som LoL eller WoW?
Nogle der har nogle anbefalinger på et firma, har kigget på TDC´s store pakke
Avatar billede Blueeyez Mester
07. marts 2012 - 17:05 #1
10 GB data vil jeg mene du hurtigt får opbrugt.. har selv haft en pakke på 2 GB fra telmore og skønt jeg gjorde alt for at foretage mig så lidt som muligt så fik jeg brugt de 2 GB på en måned... så jeg vil anbefale dig at sikre at hvis du kommer over 10 GB forbrug at de så ikke straffer dig.. (gebyrer etc)
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. marts 2012 - 17:16 #2
10 Gb er langt nok, hvis du nøjes med de spil. Her bruges dataen kun til at holde forbindelen, der er ikke meget datatrafik som sådan.
Skal det bruges til andre ting også, vil jeg anbefale en større pakke.
F.eks. Mobilt bredbånd L: http://www.telenor.dk/privat/mobilt_bredbaand/mobilt_bredbaand/abonnementer/large.aspx
Der er ikke ekstraudgifter hvis du rammer loftet. Der står med småt:
*Hvis du har et forbug, der på en måned overstiger 20 GB, forbeholder vi os retten til at begrænse, afbryde eller opsige abonnementet uden ansvar og varsel.

De forbeholder sig betyder at de muligvis vil sænke hastighed, afbryde eller opsige. Der skal ret meget til før de lukker den. Her snakker vi dobbelt så meget data som inkluderet.
Da jeg er ansat ved Telenor, kan jeg godt sende dig sådan en (evt. den lille M)?
Avatar billede kasperbraun Nybegynder
07. marts 2012 - 17:37 #3
Okay. Hvis du kunne sende en L ville det være fint.
Avatar billede tobrukDk Novice
07. marts 2012 - 18:57 #4
Mobil Bredbånd vil du nok med 10% komme af nette pga det er ikke så godt ligesom et normalt nette. hvis du kan følge mig :)
Avatar billede pstidsen Novice
07. marts 2012 - 19:36 #5
Hvis du bor i storbyen vil jeg anbefale det lynhurtige 4G. Det har Telenor ikke, men TDC og Telia (som er hurtigst og har størst dækningsområde) har det.

Hvis du endelig skulle komme over de 10 GB så bliver der normalt ikke bonget, men bliver f.eks. sat ned i hastighed. Husk dog at undersøge det.

Jeg vil også anbefale dette program: http://www.pcworld.dk/art/213442/download-s-dan-holder-du-styr-p-din-computers-dataforbrug