Avatar billede emanuel Praktikant
07. marts 2012 - 23:36 Der er 4 kommentarer

Langsom PC

Jeg har en Lenovo stationær pc, og det går så langsomt, men jeg er i tvivl om hvor problemet ligger, for her er vist flere muligheder.

Lidt data:
Processor, Intel(R) Atom, CPU 230  1.6 GHZ
Memory 2,00 GB
32 Bit

Windows Vista Business, Service Pack 2
Antivirus Avast

Mit behov er nok ikke specielt krævende, internet til streaming og musik + surf, Office pakke og mail. Det sker at jeg leger med lidt video eller billeder, men det er ikke ofte, så det er ikke noget problem at det køre langsomt.
Internet køre extremt langsomt, harddisken står og knurrer og det er her jeg føler at det går meget langsomt. Jeg har haft en HP Laptop kørende ved siden af, og den levere alt uden problemer, så det er ikke download der er problemet.

Jeg er godt træt af Vista, og vil gerne op på en Windows 7, men løser det problemet. Er det antivirus, grafikkort, disk der ikke kan følge med (hvor ser man iøvrigt data om dem henne.

Er der nogen der har et godt råd
Avatar billede zoso Novice
08. marts 2012 - 00:05 #1
Du finder dine specifikationer nemmest ved at tjekke din pc-model på internettet under specifikationer.

Hvis du vil erhverve Windows 7 til din pc, vil det koste et sted mellem 599-1800 kr. alt efter hvilken version.
Windows 7 kan stærkt anbefales frem for Vista, men om du er villig til at ofre den sum penge, er spørgsmålet.
Avatar billede emanuel Praktikant
08. marts 2012 - 00:26 #2
Hvis en Windows 7 home premium sætter mere fart i maskinen, så er pengene jo givet godt ud - alternativet er at side 4000 --> xxxxx kroner efter en ny maskine.

Lidt flere data om PC
Videokort:
Intel82945G - 356 MB memory,
Avatar billede zoso Novice
08. marts 2012 - 03:35 #3
#2 Har du mulighed for at gendanne din pc til fabrikinstillinger vha. recovery-disk eller et gendannelsesprogram op pc'en? Derved vil din pc blive som da du købte den.

Din pc-model er en del forældet og du vil derfor ikke få det optimale ud af Windows 7, men det primært ift. dets potentiale. Men du får stadig utrolig meget for pengene - det er langt bedre end Vista på alle områder.

Her er to muligheder til din pc.

Windows 7 Home Premium Opgradering
http://www.pricerunner.dk/pl/723-2549548/Software-Microsoft-operativsystemer/Microsoft-Windows-7-Home-Premium-Dansk-opgradering-Sammenlign-Priser

Windows 7 Home Premium OEM-version
http://www.pricerunner.dk/cl/47/Software?other_hits=%3B%3B2060%3B&q=windows+7+home+premium+oem&ref=redirect&search=windows+7+home+premium+oem&sort=3

Din processor understøtter desuden 64-bit - tjek det her.
http://ark.intel.com/products/35635/Intel-Atom-Processor-230-(512K-Cache-1_60-GHz-533-MHz-FSB)
Avatar billede thegenni Praktikant
23. marts 2012 - 00:39 #4
Jeg tror ikke du vil få en særlig stor forskel af at bruge Windows 7 istedet for vista. Der er ingen tvivl om, at windows 7 er langt bedre end vista, men jeg synes ikke det kan betale sig at købe windows 7 pga. din computer er langsom.

Jeg kan se du har en atom processor, og jeg tror simpelthen at problemet ligger der, idet de ret ud sagt..... er elendige..

Tag istedet og giv den en oprydning. kig især på tjenester og hvad der start op i msconfig. Hvis du ikke kan finde ud af det, så er der en glimerende guide her tilen langsom computer:
http://www.itforummet.dk/it-artikler/it-artikler/langsom-computer