Avatar billede tonyadams Nybegynder
08. marts 2012 - 10:09 Der er 1 kommentar

Valg af Nas (endnu en)

Jeg skal ud at finde mig en nas-server og jeg har følgende behov:

- Skal kunne se HD-film gnindingsfrit.

- Nem at betjene

- Mellem 6 og 10 TB

- Max 8000 kr

Jeg har læst samtlige "nas"-spørgsmål igennem her, men der er ikke rigtigt nogen, der omhandler mine "krav".

Alt input modtages med kyshånd :)
Avatar billede chalde Seniormester
08. marts 2012 - 15:50 #1
Personligt ville jeg gå efter Synology.
Kombinationen af god ydelse og en ekstremt gennemført firmware giver en meget alsidig og højtydende NAS.

Personligt kører jeg på en ds509+ fra 2009, og den har kørt perfekt 24/7 siden, og kan stadig følge med på nyeste firmware (som løbende forbedres af Synology).

En 4- eller 5-bay model vil kunne dække dit behov: http://www.synology.com/products/index.php?lang=dan

Hvis du søger efter anmeldelser af Synology's produkter, vil du ligeledes kunne se at de ligger i den meget pæne ende af skalaen.