Avatar billede swordfish Nybegynder
08. marts 2012 - 21:24 Der er 7 kommentarer

sortering af sagsnumre i database?

Hej, jeg har lavet et timestyringssystem som tager udgangspunkt i en database

databasen er bygget op med disse overskrifter:

sagsnummer: Adresse: TLF:      Email:        Aftalt pris: osv..
12000      testvej  12345678  test@test.dk  10000kr
12001
12002
osv

det fortsætter så helt til 14000 sagsnumre indtil nu. men jeg vil gerne have at jeg f.eks kan indtaste sagnummeret "10000" helt nederst og det så automatisk hopper op i toppen da det er det laveste.

dette kan jeg godt få excel til, problemet er bare at sagnummeret "12000" så bliver rykket en række ned og derved står adressen, tlf-nummeret, email osv ud for den forkerte, altså "10000" fordi disse informationer ikke er "bundet" til 12000?

hvordan kan jeg klare dette?

på forhånd tak
Avatar billede anlu Nybegynder
08. marts 2012 - 21:38 #1
Hvis du har autofilter på og det dækker alle kolonnerne, følges alle informationerne, når du sorterer på en af kolonnerne.

Du kan også markere al data og vælge sortering, så følges informationerne også, så det ikke kun er den kolonne du sorterer efter.

(Begge dele kan i 2010 (og vist også 2007) findes under Data i ribbon'et - og er også tilgængelige på "Home"-fanen. I 2003 mener jeg det er i Data-menupunktet)
Avatar billede 220661 Ekspert
08. marts 2012 - 21:40 #2
Man skal markere indhold i alle kolonner og linier når man laver sorteringen.
Herved skulle de rette data følge med når sorteringen sker.
Det gør jeg med min prisliste i faktura skabelonen.
Gør det manuelt her.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. marts 2012 - 21:42 #3
Nå så ikke lige #1 da jeg postede.
Avatar billede swordfish Nybegynder
08. marts 2012 - 22:17 #4
kan ikke finde noget der hedder "autofilter" kun "filter" og sorteringsfunktionen er jo manuel? hvis jeg skriver 10000 nederst i sagsnumrene skal jeg jo selv sortere det hele igen før 10000 springer øverst?
Avatar billede anlu Nybegynder
09. marts 2012 - 07:42 #5
Det er rigtigt - det hedder bare filter i de nyere versioner.
Og også sorteringsfunktionen med Filter er manuel. Men det tager ikke megen tid.
Selvfølgelig kan det automatiseres - jeg tænker bare om det er besværet værd?
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2012 - 16:39 #6
Hvis du vil sende en fil med data (ikke nødvendigvis alle), så skal jeg gerne forsøge at hjælpe.

hans.knudsensnabelamail.tele.dk
Avatar billede swordfish Nybegynder
02. december 2014 - 19:03 #7
Hej alle, Hvis I vil have points, så bare smid et svar.