Avatar billede Zhenzar Novice
09. marts 2012 - 11:27 Der er 1 løsning

Login adgang til webserver directory...

Jeg har en Joomla 1.6 installation, og i den forbindelse vil jeg gerne lave en side hvor det kræver login for at se en video sektion. Dette kan også snildt lade sig gøre, men problemet er, at hvis du har det direkte link til videoen, så behøver du ikke logge ind.

På min hjemmeside har jeg en login sektion, der er lavet via joomla's standard login, men hvordan får jeg styret at netop denne login giver adgang til et bestemt directory som fx /root/restricted/videoes

Alt hvad jeg har kunne læse mig frem til siger, at man skal styre adgangen på apache niveua, dvs ligge adgangen i en .htaccess fil i roden, men denne bliver jo så ikke vedligeholdt via min login oplysninger som jo ligger i MYSQL. Eller?  Jeg vil jo helst have en single sigon løsning, hvor at jeg kan styre adgangen til hele sitet via MYSQL login, og ikke via access filen?
Avatar billede Zhenzar Novice
23. maj 2012 - 10:16 #1
Lukker tråden