Avatar billede impero Nybegynder
09. marts 2012 - 17:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Elektroniske prisskilte

Jeg har en idé der muligvis involverer de elektroniske prisskilte der dukker op i mange supermarkeder for tiden.

For at finde ud af hvilken rolle disse skilte kan spille i min idé, skal jeg bruge nogle oplysninger omkring dem som jeg håber en eller anden herinde kan give, eller som evt. kan pege mig i den rigtige retning af.

Mit primære spørgsmål lyder på om disse skilte indeholder RFID tags? Alternativt kunne jeg godt bruge oplysninger om hvem der f.eks. leverer de elektroniske prisskilte til f.eks. Coop, Dansk Supermarked, SuperBest, osv.

Håber nogle kan hjælpe. God weekend.

Med venlig hilsen
- Nikolaj Dam Larsen
Avatar billede zoso Novice
09. marts 2012 - 19:14 #1
Dit spørgsmål giver anledning til et modsigende spørgsmål - nemlig "Hvorfor skulle elektroniske priskilte indeholder RFID tags"?

Udvalget af leverandører af elektroniske priskilte er stort. Dansk Supermarked har sansynligvis en overordnede leverendør til alle deres butikker. De er stadig bagud med indførelsen af dette system. http://epn.dk/brancher/detail/article2319844.ece

Her er ihvertfald en leverendør af elektronisk prisskilte.
http://www.scanvaegt.dk/Default.aspx?ID=9267

For at vende tilbage til RFID tags'ne, er der stadig et begrænsede brug her i Danmark - Københavns Kommunes bibloteker har ihvertfald indført det.

Læs lidt mere om RFID tags her.
http://www.rfididanmark.dk/
http://da.wikipedia.org/wiki/RFID
Avatar billede impero Nybegynder
10. marts 2012 - 12:28 #2
Det er et godt spørgsmål :-) Jeg er faktisk rimeligt på bar bund mht. hvordan disse prisskilte kommunikerer. Wifi eller bluetooth er nok de oplagte muligheder.

Jeg har kigget på scanvægt tidligere, men det jeg primært er interesseret i er hvad de større supermarkeder og varehuse benytter, om det er scanvægt eller nogle andre.

Så det jeg søger er nok lidt insider viden :-)
Avatar billede Wezio Juniormester
11. marts 2012 - 14:19 #3
Jeg ved at de ikke kører med hverken wifi eller bluetooth, men med deres helt eget netværk a la 433 eller 868.
Avatar billede impero Nybegynder
21. august 2012 - 03:56 #4
Jeg er gået fra projektet for tiden pga. andre presserende projekter.
Avatar billede xonet Nybegynder
11. oktober 2012 - 18:08 #5
Hvis du kommer tilbage til projektet, så arbejder jeg med sådanne systemer til hverdag, så du er velkommen til at kontakte mig.