Avatar billede MyPlace-dk Nybegynder
09. marts 2012 - 20:41 Der er 8 kommentarer

Mount HDD fra Sony RDR HX750 (Harddisk optager)

Hejsa,

Jeg er igang med at overspille alle mine gamle vhs bånd (private optagelser) over på en harddisk optager (Sony RDR HX750)

Nu har jeg sat den over i min computer, men min windows 7, kan ikke åbne drevet.

Har prøvet med et program som kan åbne linux harddiske, men det virkede ikke.

Er der nogen som har gjort sig nogen erfaringer, og som evt. har et forslag til en løsning.

(Løsningen er ikke, at jeg indspiller over på en dvd!! - da i den opløsning som jeg vil indspille i, er HG - Hvilken betyder at der kun han være 1 time, pr DVD. Et VHS bånd er på mellem 3-4 timer)

Håber at der en nogen som har en løsning til mig :-D

Hilsen
MyPlace-dk
09. marts 2012 - 21:27 #1
Det er sansynligvis eget "Sony" format - så det er umuligt ...
Avatar billede MyPlace-dk Nybegynder
09. marts 2012 - 21:58 #2
Har checket via et program - Den siger at det er en :
Partition type : Online,FreeBSD
Fil system :RAW
Avatar billede poko1 Ekspert
09. marts 2012 - 23:52 #3
Når der står RAW på betyder det at der ikke findes nogle styresystemer der kan gendkende den du kan mugligvis stadig bruge den i din optager men du får den ikke tl at virke uden den bliver nedlagt og ny formateret.
Avatar billede poko1 Ekspert
09. marts 2012 - 23:54 #4
Avatar billede thov Forsker
10. marts 2012 - 03:59 #5
Du undgår omvejen, som alligevel ikke duer, ved at grabbe direkte til computeren fra VHS-afspilleren.

Her er eksempler på udstyret http://kortlink.dk/edbpriser/ap4r
Avatar billede 220661 Ekspert
10. marts 2012 - 07:47 #6
Jeg har brugt et analogt tv kort, og Ulead DVD Moviefactory 4,0 til at overføre mine bånd.
Dette tv kort har mulighed for tilslutning over composit indgang og lyd over lydkortet (line in).
Kvaliteten er ca vhs kvalitet, og for at bibeholde kvaliteten sættes Ulead til at jeg kan optage i 1 time og 30 minutter ad gangen.
Jeg kan godt lave optagelser der er længere, men så skal det komprimeres for meget, og det går ud over kvaliteten.
Har ikke prøvet om grabbe værktøj vil give en bedre kvailtet.
Avatar billede poko1 Ekspert
10. marts 2012 - 07:54 #7
Skulle vi ikke lige høre om den overhovedet virker når den bliver sat tilbage i optageren?
Avatar billede npad Nybegynder
09. april 2012 - 16:35 #8
Som der står på www.harddisk-optager.dk så er det ikke bare lige til, og jeg tror ikke den virker når den bliver sat tilbage i optageren.