Avatar billede Vinkel93 Nybegynder
11. marts 2012 - 16:13 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Western digital NAS Problemer...

Hejsa

Jeg har en Western digital World Edition II som jeg skal have sat til vores Netværk.
Jeg har en Netgear CG 3000 router og bruger 128 bit WEP kode.

Når jeg smider cd'en, som fulgte med, i min computer og søger efter hardisken kan jeg ikke finde den.

Jeg har prøver at så firewall'en fra og jeg har sat hardisken i routeren. Jeg har ingen ide om hvorfor det ikke virker.

Håber der er nogle som kan hjælpe.

Vinkel
Avatar billede hemberg Forsker
11. marts 2012 - 16:53 #1
Har du sat et netværkskabel i NAS'en? Måske et dumt spørgsmål. Men jeg læser dit indlæg som om du prøver at køre trådløs. Og det ser ikke ud til at din NAS understøtter wifi.
Avatar billede Vinkel93 Nybegynder
11. marts 2012 - 16:58 #2
Nej jeg køre ikke trådløst så har jeg :)

Fair nok spørgsmål :)

Vinkel
Avatar billede hemberg Forsker
11. marts 2012 - 17:03 #3
Ok.... Ved du om din router har en DHCP-server der er aktiv. Jeg mener om du kan få tildelt en ip-adresse. Hvilket styresystem bruger du?
Avatar billede Vinkel93 Nybegynder
11. marts 2012 - 17:47 #4
Jeg bruger win 7 på alle maskiner med undtagelse af 1. Der bruger jeg Vista.

Men kan ikke få det til at virke på nogle af dem.

Jeg har været ved at kigge lidt efter DHCP server og det eneste sted inde på routeren hvor der var noget om det så sådan her ud.

http://i.imgur.com/l8Xo4.png
Avatar billede hemberg Forsker
11. marts 2012 - 18:01 #5
Ok. Super dvs. at din DHCP server er sat op og alt virker. Når kan du se de andre computere på netværket. fra din maskine? Måske kunne det være noget med netværksregistrering der skulle slås til. Men det er ekun hvis du ikke kan "se" de andre computere på netværket.
Avatar billede Vinkel93 Nybegynder
11. marts 2012 - 18:07 #6
Jeg kan se andre enheder.... både en netværksprinter og andre computere....
Avatar billede hemberg Forsker
11. marts 2012 - 18:12 #7
ok de to netværksadresser der står i din router uden beskrivelse. Kunne din harddisk være en af dem. Prøv at skrive i dit søgefelt under start:

\\192.168.0.22

Og se hvad der sker. (Også med den anden adresse.)
Avatar billede Vinkel93 Nybegynder
11. marts 2012 - 19:59 #8
Jeg tror ikke det er nogle af dem se her

http://i.imgur.com/SjPee.png

Dem hvor der står eth-switch lan må være dem med tråd ikke ?

Men den der slutter på 99 står ikke under DHCP.....
Avatar billede hemberg Forsker
11. marts 2012 - 22:06 #9
Hmm. Der er noget der er mystisk. Er næsten 100% sikker på at NAS'en fra fabrik er sat op til at få tildelt en IP-adresse fra routeren. Derfor virker det underligt at den ikke står på din liste.
Avatar billede Vinkel93 Nybegynder
12. marts 2012 - 17:47 #10
Ja men jeg vil lige prøve den reset knap der er bag på.

Vender tilbage når jeg har fundet ud af om det virker...

Vinkel
Avatar billede Vinkel93 Nybegynder
12. marts 2012 - 20:00 #11
reset kanp ftw <3 :D

Nu kan jeg se den under DHCP

Du må gerne smide et svar. Du for poin for hjælpen :)

Vinkel
Avatar billede Vinkel93 Nybegynder
11. december 2013 - 10:00 #12
Da der ikke kom noget svar...