Avatar billede alexander-h Nybegynder
12. marts 2012 - 18:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke se andre på netværk på WIFI

Hej alle! Jeg sidder og arbejder med at få alle vores computere til at arbejde sammen ude på arbejdet. Jeg har lige installeret windows 7 på en bærbar, og da jeg sidder ved et internetstik smid jeg det i, og den fandt med det samme alle de andre computere, men så snart jeg smider den på wifi kan jeg ikke finde dem. Jeg har en anden bærbar og den kan sagtens connecte til de andre over wifi.
Nogle idé til hvad jeg gør forkert ?

Mvh. Alexander
Avatar billede alexander-h Nybegynder
12. marts 2012 - 18:52 #1
Det er Windows 7 og jeg vil gerne smide 60 point, men kan ikke se hvor jeg ændre det..
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2012 - 19:10 #2
| #

1http://billedeupload.dk/images/9SvPQ.png

internetstik smid jeg det i, og den fandt det

det er jo LAN så og LAN har intet med WIFI  at gøre

WIFI  er http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTXt9I22TLX-c4WeGMjZdiWtcbC46EGRz63-gXLfI3JGIC9mcugQA

og lan er http://www.satexpert24.de/out/media/lan_kabel.jpg

hvad hedder servren ??? windows server 2008 ?

Prøv Netværk
eller Kontrolpanel\Netværk og internet\Netværks- og delingscenter

Kontrolpanel\Netværk og internet\Administration af trådløse netværk
Avatar billede alexander-h Nybegynder
12. marts 2012 - 19:31 #3
Men jeg har jo oprettet den, hvordan ændre jeg det?

Okay, troede det var skåret ud i pap.
Vi har en computer/"server", som vi har alt liggende på, den hedder "Server" ved os.
På serveren har vi så delt nogle filer alle computerne i firmaet skal ha' adgang til for at køre vores program. Normalt kobler jeg dem på nettet vælger at det skal være et hjemmenetværk, går ind i delingsindstillinger og tjekker at alle er slået til, dvs.
"Slå netværkregistering til", "slå fil- og printerdeling til", "Slå deling til, så alle med netværksadgang kan læse og skrive filer i mappen Delte filer", "Brug 128-bit kryptering til at beskytte fildelingsforbindelser(anbefales)" , "slå adgangskodebeskyttet deling til" og "giv windows mulighed for at administrere forbindelser til hjemmegruppen (anbefales)". Hvorefter jeg går ind i netværk ved trykke på "Vis computere og enheder på netværket" inde i "Netværk og internet" i "kontrolpanelet".
Hvorefter jeg trykker på serven og skriver koden. Så opretter jeg et netværksdrev og indstiller det i vores program så det virker.

Men den her bærbar som jeg lige har installeret windows 7 på, kan ikke finde de andre computere når jeg går på wifi, men så snart jeg smider mit lan-stik i er de der.
Kablet sidder i samme boks som bærbaren connecter til via wifi.
Avatar billede alexander-h Nybegynder
12. marts 2012 - 19:32 #4
Jeg har tjekket at den står i den samme netværksgruppe som de andre, og jeg har slået min firewall fra.
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2012 - 20:12 #5
hvad system kør server på ??
Avatar billede alexander-h Nybegynder
13. marts 2012 - 07:38 #6
Windows 7
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2012 - 15:40 #7
prof ?

og  hvad de andre computere ???
Avatar billede alexander-h Nybegynder
27. marts 2012 - 20:03 #8
Lukker den.
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2012 - 00:02 #9
dur det ?