Avatar billede Omle Nybegynder
12. marts 2012 - 19:58 Der er 7 kommentarer

Hvordan sorterer man manuelt billeder i en mappe i Windows 7?

I XP kunne man trække den rundt i mappen og efterfølgende omdøbe dem og dermed var de sorteret i den nye rækkefølge.
12. marts 2012 - 20:02 #1
Vwlkommen til E. ...

...I XP kunne man trække den rundt i mappen og efterfølgende omdøbe dem og dermed var de sorteret i den nye rækkefølge.... ... Hmmm... er du sikker på det ???
M$ Stifinder vil gøre alt for at visningsrækkefølgen er det som DEN bestemmer (alfabetisk, tid, type, ...)
Avatar billede kurt54 Ekspert
12. marts 2012 - 21:38 #2
Jeg tror #0 har ret. Ligger man dem i en rækkefølge og omdøber dem som gruppe vil de efterfølgende holde den sortering - som #1 siger eks. alfabetisk..
Avatar billede pstidsen Novice
12. marts 2012 - 22:17 #3
Du kan jo altid omdøbe dem enkeltvis.. Kan ikke være så svært. Tryk på filen. Tryk F2. Ret navnet. Tryk Enter.
Avatar billede ehja Novice
13. marts 2012 - 01:05 #4
Højreklik, vælg "Sorter efter" og hvis du også kigger efter i "Flere" har du mange andre muligheder.
Avatar billede Omle Nybegynder
06. april 2012 - 19:01 #5
til #3
Kan godt omdøbe dem enkeltvis, men når jeg finder 1,2,3 ovs. kan jeg tit opleve at når jeg kommer længere ned i mappen finder jeg en som fx skal ligge mellem nummer 2 og 3 og skal dermed til at omdøbe en masse igen... Kan lade sig gøre men er meget tidskrævende.
Til #4 kan godt se at der er mange flere, men syntes ikke der er nogle der hjælper mig, da jeg jo gerne ville sortere dem manuelt.
Oprindeligt vil jeg jo gerne have dem til at sortere efter dato, men når billederne er samlet fra flere kamerater kan man ikke være sikker på at de passer præcist sammen og nogle er måske på lokal tid og andre er på tiden der hjemme (når man er på ferie og er i en anden tidszone).
Avatar billede Omle Nybegynder
06. april 2012 - 19:03 #6
#1 har i hvert fald altid kunne gøre det manuelt, ind til billederne fra denne ferie skulle sorteres, og har vist skiftet til windows 7 i mellemtiden.
06. april 2012 - 19:42 #7
Ref #6: ... jeg har aldrig oplevet det i Microsoft Stifinder at kunne gøre det som du skriver. Måske med 3. parts program ?

www.eksperten.dk/guide/180 [IrfanView] kan gøre det - den bruger jeg selv... Altså kun RENAME delen ...

---

PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...