Avatar billede alexand Praktikant
13. marts 2012 - 00:17 Der er 6 kommentarer

Convert wma to mp3 issue (drm-beskyttelse)

Hej gutter

Sidder ihærdigt og prøver at google mig til en løsning.

Jeg kører Mac OS X v. 10.7.3

Jeg skal have konverteret mine .wma musikfiler (med drm-beskyttelse) til .mp3 filer.

Jeg har prøvet adskillige programmer og ender med samme issue - outputfilerne bliver tomme .mp3 filer på ca. 4 kb. Kører pt. på programmet Switch, som er aktiveret med licens.

Jeg har læst, at man skal afspille filerne i 5 sekunder (hos YouSee), før drm-beskyttelsen bliver aktiv (eller noget i den stil). Kan dette passe? I så fald, hvordan bliver jeg i stand til at afspille dem? Har prøvet flip4mac - funker ikke optimalt. Herudover har jeg prøvet at afspille dem med vlc player - uden held, der kommer ingen lyd fra filerne selvom de afspilles i programmet.

Håber I kan hjælpe mig.

På forhånd tak.

Udlodder gerne mange point (da jeg ikke selv har noget at bruge dem til)
Avatar billede zoso Novice
13. marts 2012 - 00:41 #1
Avatar billede zoso Novice
13. marts 2012 - 01:08 #2
#1 Vær opmærksom på, at guiden er lovlig og kun er til brug af købt musik.
Avatar billede alexand Praktikant
13. marts 2012 - 14:32 #3
Tak for tippet. Som sagt er jeg desværre Mac-user.. :-)
Avatar billede zoso Novice
13. marts 2012 - 16:17 #4
#3 Der findes desværre ingen DRM-understøttet WMA-afspiller til Mac. Du er derfor nødt til at konvertere dem fra en pc med Windows.

Husk at du altid kan hente dit musik igen efter køb.
Avatar billede alexand Praktikant
13. marts 2012 - 18:03 #5
Øv for pokker. Har prøvet programmet Flip4mac, men det synes ikke kan fungere. Det skulle kunne afspille mine wma-filer gennem QuickTime..

"Efter dit første download skal du afspille de første fem sekunder af et musiknummer for at aktivere licensen, så du kan lytte til din musik, når du ikke er på internettet."

Er det grunden til, at jeg får tomme 4kb filer som output?
Avatar billede zoso Novice
13. marts 2012 - 20:59 #6
#5 Du kan ikke afspille WMA-filer med DRM på Mac.