Avatar billede perav Nybegynder
14. marts 2012 - 15:54 Der er 47 kommentarer og
1 løsning

Pc kan ikke gå i Windows

Sidder og forsøger at finde fejlen på en stationær pc.

Det er en Medion MT8 (MT 459)

Pc er oprindelig født med Windows Vista men har senere fået en Win7 install og har også kørt fint med den.

Den vil ikke gå i Windows 7, men kan godt starte i fejlsikret tilstand.

Der kommer STOP-fejl: 0x00000116 nvlddmkm.sys

Jeg har fundet frem til at det kan skyldes fejl i Grafik-driveren, men jeg har ikke kunne finde nogen nyere driver hos Medion end 2008, jeg har alligevel forsøgt at install denne driver igen men uden held.

Jeg kan se at Grafikkortet hedder Nvidea 7650 GS og har fundet en nyere driver fra 2012 hos Nvidia og har henten den, men jeg får samme STOP-fejl endnu.

Nogen der har en løsning på problemet?
Avatar billede claes57 Ekspert
14. marts 2012 - 15:57 #1
Avatar billede perav Nybegynder
14. marts 2012 - 16:33 #2
OK det vil jeg lige prøve, trods at de beskrivelser som de skriver ikke er det jeg oplever:

Symptoms of this crash:
•A flickering creen (small flashes)
•A frozen screen (still image)
•The screen is totally black

Jeg får bluescreen
Avatar billede perav Nybegynder
14. marts 2012 - 16:50 #3
Nope det hjalp ikke noget, jeg får fortsat Bluescreen med STOP-fejl: 0x00000116
Avatar billede perav Nybegynder
14. marts 2012 - 16:51 #4
Tror måske jeg skulle prøve at sætte et andet grafikkort i pc'en
Avatar billede perav Nybegynder
14. marts 2012 - 17:06 #5
Det er jo egentlig underligt at der først opstår fejl når pc skal ind i Windows, der er ingen fejl i Fejlsikret tilstand og billedet står fint derinde. Jeg kan også justerer skærmopløsningen til 1024x768 uden problemer.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. marts 2012 - 17:26 #6
start med af afinstallere driveren korrekt (i fejlsikret), og installer så driveren fra medion (du skal bruge den).
Tjek, om det kører - og hvis ikke så prøv fejlrettelsen.
Avatar billede mudiiiii Nybegynder
14. marts 2012 - 17:40 #7
Lyder til at du har slettet nogle vigtige filer. Prøv med en windows CD og kør noget tjek på windows filerne. Ellers kan du altid bruge gendannelsesfunktionen?
Avatar billede mudiiiii Nybegynder
14. marts 2012 - 17:45 #8
Havde ikke lige læst det med grafik-driveren.

Synes du skal ind i fejlsikret tilstand og ind på enhedshåndtering, og så trykke på grafikkortet og slette det. Og så genstarte i normal tilstand. Hvis ikke det virker, så går du ind som fejlsikret tilstand og går ind i enhedshåndtering igen og opdatere listen over enheder, og sørger for at få installeret en driver til den grafikkort, uden at opdatere det.
Avatar billede mudiiiii Nybegynder
14. marts 2012 - 17:50 #9
Men du siger at blåskærm dukker først frem når du logger på windows, eller går ind på windows. hmm.

Vil anbefale dig gør det her i fejlsikrettilstand:

Tryk på start, skrive "msconfig" i søge feltet og enter. Så går du ind på fanen "Start" og fjerner flueben-mærket fra alle de programmer som du ikke synes er vigtige at de starter med windows. Er nærmest ret sikker på at det er et program du har installeret her for nyligt, som starter med windows.
Avatar billede perav Nybegynder
14. marts 2012 - 19:43 #10
Hmmm tror jeg har fundet fejlen, jeg prøvede som claes57 skriver, med at fjerne driver og install den fra Medion. Det virkede og jeg kom ind i Windows, Meeen da den var startet op i Windows foretog den en opdatering via Windows Update, jeg opdagede det faktisk ikke da den kørte i baggrunden, jeg opdagede det først da den bad om en genstart for at driveren kunne installeres korrekt, jeg lod den genstarte og BING så fik jeg STOP-fejlen igen, så det skyldes den opdaterede driver som Windows ikke kan bruge.Så nu skal jeg have stoppet opdatering af hardware i Windows Update
Avatar billede perav Nybegynder
14. marts 2012 - 19:59 #11
Det er jo i dette tilfælde lidt SKOD at Microsoft har indgået  aftale med Nvidia vedr. driveropdatering.
Avatar billede milter Ekspert
14. marts 2012 - 20:02 #12
#10.

Det er netop pga. sådanne små overraskelser, at jeg altid slår alle former for automatiske opdateringer fra for alle programmer og hardware. En Systemgendannelse til et tidspunkt, før problemet opstod, ville have givet dig det samme resultat :-)
Avatar billede perav Nybegynder
14. marts 2012 - 20:39 #13
Jeg har slået windows opdateringer helt fra, men når jeg har fjernet den installerede driver og genstarter, så vil den installerer driveren igen og den søger selv på windows update, hvordan filen skal jeg tvinge den til at bruge Medion-driveren???
Avatar billede milter Ekspert
14. marts 2012 - 20:49 #14
Avatar billede perav Nybegynder
14. marts 2012 - 22:17 #16
milter linket i #14 virker ikke

jeg har prøvet de to andre men pcen kender ikke "change device installation settings"
Avatar billede perav Nybegynder
14. marts 2012 - 22:56 #17
Jeg bliver nok nødt til at geninstall Windows7, for det viser sig at der er mange mangler i pc'en, bl.a. mangler der en hel del i kontrolpanel kan jeg se
Avatar billede perav Nybegynder
15. marts 2012 - 22:01 #18
Hmm Store Store problemer med geninstall af windows.

Pc'en er oprindelig født med Vista men er senere blevet opgraderet til Win7, jeg prøvede i første omgang at benytte opgraderings-CD'en til Win7, den kørte hele processen igennem indtil den skulle ind i Windows for første gang, her var skærmen så blot sort med pilen i midten af billedet, mere skete der ikke.

Så prøvede jeg med den CD som fulgte med pc'en fra Medion med Windows Vista, den kørte også samme procces og stoppede da den skulle i windows.

Så prøvede jeg at sætte en anden HDD i og benyttede så Medion-CD'en med Vista på, her gjorde den nøjagtig det samme som tidligere, (sidstnævnte HDD burde virke da den er ny).

Så er spørgsmålet, hvor ligger problemet?

Kan det skyldes grafikkortet som på en eller anden vis er defekt?
Avatar billede perav Nybegynder
15. marts 2012 - 22:03 #19
Skulle jeg evt. formatterer HDD først eller er det nødvendigt? Kunne måske prøve med Kill-disk
Avatar billede mudiiiii Nybegynder
15. marts 2012 - 22:48 #20
Hmm .. Tror problemet ligger på den windows Vista installation som ligger i forvejen.. Så det har ikke hjulpet at opgradere til Windows 7. Det bedste vil nok være nyt og frisk installation af Windows 7.
Avatar billede milter Ekspert
15. marts 2012 - 23:02 #21
Hej perav.

Dit indlæg #10 viser, at den oprindelige fejl ligger i den nye driver til dit grafikkort, som Win7 insisterede på at installere. Den nyeste driver er ikke altid den bedste, som du selv har fundet ud af, og jeg har haft lignende problemer med både XP og 7'eren.

Problemet med nyinstallationen kan skyldes en dårlig harddisk, selv om det ikke er særligt sandsynligt. Prøv for en sikkerheds skyld en fuld formatering af harddisken, så du får udelukket eventuelle dårlige sektorer.

Din Win7-skive burde være en udgave, som du kan bruge uden at have Vista på først. Det var min i hvert fald :-)
Avatar billede perav Nybegynder
16. marts 2012 - 00:17 #22
Den Windows7 jeg har hedder Windows7 Home Premium, der er både en 32 og 64 bit skive i pakken, øverst på pakken står der "Opgradering udviklet til Windows Vista" så jeg ved ikke om den kan installeres uden at der først ligger en Vista på maskinen.

Jeg prøver i morgen at formatterer HDD helt, er der nogen som ved om Kill-disk kan gøre dette eller hvordan formatterer jeg bedst?
Avatar billede milter Ekspert
16. marts 2012 - 00:55 #23
Du behøver ikke bruge KillDisk, formatering med Win7-skiven er nok.

Prøv føst med Win7 uden foregående installation af Vista. Din computer er formentlig født med Vista 32 bit, men det burde fremgå af en label på maskinen. Hvis jeg var dig, ville jeg holde mig til det, den er født med.

Samtidig skal du sørge for at have alle drivere til den klar på forhånd. Dem kan du hente på Medions hjemmesider, hvis du ikke har dem på en CD/DVD i forvejen. Sammen med opgraderingsskiverne til Win7 har du måske også fået Win7 drivere på skive, og disse drivere skal installeres efter, styresystemet er på plads.

Herunder er en vejledning til installation af Win 7:

http://www.sevenforums.com/tutorials/1649-clean-install-windows-7-a.html

Eller prøv at kigge herunder. Måske kan du bruge den mulighed:

http://www.eksperten.dk/guide/1402
Avatar billede perav Nybegynder
16. marts 2012 - 07:48 #24
@Milter - Jeg har prøvet at install med begge mine versioner (Medion CD og Windows 7 CD) Da jeg prøvede med Windows7 CD nåede jeg til punkt 10 i dit øverste link (sevenforums.com) så skete der ikke mere.

Den kopierer Windows-filer
Pakker Windows-filer ud
Installerer funktioner
Installerer opdateringer
Fuldfører Installation

Herefter genstarter den og fortsætter Installation hvorefter den slukker og så kører den i ring.
Avatar billede milter Ekspert
16. marts 2012 - 12:35 #25
Er den koblet til internettet under installationen? Hvis den er, så prøv at installere uden.

Hvad mener du med, at den kører i ring?
Avatar billede perav Nybegynder
16. marts 2012 - 12:54 #26
Ja den er på internettet imens.

Mht at køre i ring mener jeg at den genstarter og så viser den billedet hvor man kan starte i Fejlsikret tilstand og vælger jeg at starte windows normalt kører den frem til lige inden den skal i windows og genstarter igen og sådan fortsætter den.
Avatar billede perav Nybegynder
16. marts 2012 - 12:55 #27
Jeg har geninstalleret Windows siden 1993 så det er blevet til en del gange men har aldrig oplevet dette som den gør nu.
Avatar billede milter Ekspert
16. marts 2012 - 17:11 #28
Hvad sker der, hvis du starter i Fejlsikret tilstand?
Avatar billede perav Nybegynder
16. marts 2012 - 18:39 #29
Jeg kan godt trykke den ind i Fejlsikret tilstand men den kommer ikke helt ind da den skriver "windows fortsætter installationen" denne kan af gode grunde ikke køre i fejlsikret tilstand og hvis jeg så trykker OK i den boks som kommer frem fortsætter den så installationen et kort øjeblik og så genstarter den igen og åbner så op der hvor man igen kan vælge fejlsikret tilstand.
Avatar billede milter Ekspert
16. marts 2012 - 19:53 #30
Problemet kan være, at dit grafikkort er kaput. Jeg kan ikke finde specifikationer på din computer på nettet, men måske er der indbygget grafik på bundkortet. Du kan så prøve at fjerne dit Nvidea 7650 GS rent fysisk ved at pille det ud og lade computeren bruge grafikchippen på bundkortet.

Alternativt kan du prøve at låne dig frem til et grafikkort af samme type som dit 7650 GS. Det skal formentlig være et AGP 8 kort af en eller anden slags.

Prøv at kigge på mærkatet på bagsiden eller bunden af din computer, Her skulle du kunne se et 8-cifret nummer, som sikkert benævnes Art.-Nr eller Artikel nummer. Skriv det her, og så kan jeg kigge på din maskines specifikationer.
Avatar billede perav Nybegynder
16. marts 2012 - 20:12 #31
Jeg har nu prøvet at sætte den "originale" HDD i igen og install Windows Vista via Medion CD'en, den kører hele installationen og genstarter som den skal herefter skriver den (også som den skal) "Vent mens Windows startes for første gang .......... "mange prikker" (3 linier herefter ca. 5 minutter (hvor jeg kan hører HDD arbejder)bliver skærmen helt sort med pilmarkør i midten og så sker der ikke mere.
Til sidst bliver jeg så nødt til at tvangslukke og når den starter op igen kan jeg så vælge at gå i Fejlsikret tilstand, men det kan jeg ikke da tastaturet ikke virker, jeg lader den så kører sekunderne færdig og den forsøger at opstarte windows Vista men den kommer ikke videre blot sort skærm med markøren i midten af billedet.
Avatar billede perav Nybegynder
16. marts 2012 - 20:17 #32
Ja jeg tænker også at grafikkortet har en fejl, det er dog et lidt specielt grafikkort da der er et stik som tilsluttes til noget video.

Grafikkortet er et PCIE 16_1

Der er ikke noget indbygget grafikkort på bundkortet.

PC'en hedder MD 8822

Art.nr. 10010253

S/N: 4499010030956
Avatar billede milter Ekspert
16. marts 2012 - 21:56 #33
#32.

Du skulle nok ikke have geninstalleret styresystem, men det er jo for sent nu. At dømme efter dit indlæg #10, så lå fejlen i samspillet mellem dit grafikkort og den nye driver, som Windows automatisk installerede.

Jeg foreslog dig at forsøge en installation med formatering uden internetforbindelse for på den måde at undgå, at en forkert driver bliver installeret. Har du prøvet det?

Og hvis du har mulighed for at prøve med et andet PCIE-16 grafikkort, ville jeg også forsøge det.

Brugervejledningen på nettet til din maskine kunne jeg desværre ikke bruge til noget, for der står intet i den om BIOS-indstillinger eller muligheder.
Avatar billede perav Nybegynder
18. marts 2012 - 16:34 #34
Prøver lige at få anskaffet et andet grafikkort, så må vi se hvad den siger.
Avatar billede perav Nybegynder
20. marts 2012 - 22:50 #35
Der er ikke noget galt med grafikkortet siger Nvidia, jeg har kontaktet dem.

Jeg har så nu et andet problem, for jeg prøvede jo at install Windows igen men kunne ikke gennemfører denne da den benytter driveren (jeg bliver ved med at få bluescreen) og så vil den opstarte i fejlsikret tilstand hele tiden, men windows-installationen er jo ikke gennemført så derfor kommer den frem på skærmen inden den går i fejlsikret tilstand og skriver at installationen kan ikke fortsætte i fejlsikret tilstand du skal genstarte din komputer for at færdiggøre installationen!!!!!

Hvordan filen får jeg maskinen ind i fejlsikret tilstand når installationen ikke kan færdiggøres???

Nvidia skrev flg.: (på engelsk)
Windows will keep installing the latest drivers because the graphic drivers are already been downloaded and are saved in the Windows C drive partition.

Please boot the computer to safe mode, uninstall the existing drivers and also delete the NVIDIA directory from C;> program files> NVIDIA.

Once they are removed from this folder, its likely that the NVIDIA installer do not continue to keep installing the drivers.

Please try that and let us know the results.
Avatar billede milter Ekspert
20. marts 2012 - 23:16 #36
@perav.

Vedr. den engelske tekst fra Nvidia:

Det er derfor, du under installationen af Windows skal formatere din harddisk fuldstændigt, nu du alligevel er kommet så langt i arbejdet. På den måde starter du helt forfra. Det sletter alt på de drev og partitioner, du vælger, inklusiv indholdet i "C;> program files> NVIDIA."

Samtidig skal du afbryde al forbindelse til internettet, så Windows ikke af sig selv tager forbindelse til Nvidia og downloader og installer den driver, som giver dig problemer.

Vil du installere Vista eller 7'eren? Og hvor har du din Windows 7 fra?
Avatar billede perav Nybegynder
20. marts 2012 - 23:45 #37
Jeg troede faktisk at windows fomaterede af sig selv, men det gør den jo så ikke :-)

Jeg vil install Windows 7, det er som tidligere beskrevet en opgraderings DVD men burde kunne bruges uden først at install Vista.
Avatar billede perav Nybegynder
21. marts 2012 - 00:19 #38
Nu har jeg prøvet men uden held :-(

Starter installation.
Vælger sprog.
Trykker på installer.
(Installationsprogrammet starter)
Licensbetingelser accepteres.
Vælger Brugerdefineret.
Hvor vil du installere?
Her er der 2 partitioner
Jeg vælger Drevinstillinger
Næste billede er der flg.:
Opdater - Slet - Formatér - Ny - Indlæs driver - Udvid.
Jeg vælger det drev som jeg vil formaterer.
Og trykker på Formatér, cirklen (timeglas) kører i ca. 5 sek og stopper.
Prøver at slette partition, men det hjælper ikke. Nu er Formatér-knappen inaktiv.

Hvordan får jeg den til at Formaterer?
Avatar billede perav Nybegynder
21. marts 2012 - 08:07 #39
Jeg kørte Killdisk i går aftes og prøvede en installation bagefter uden held (samme problem med Bluescreen).

Nu her til morgen har jeg taget HDD ud af pc og tilsluttet den til en anden pc som ekstern HDD, i øjeblikke formaterer jeg den. vil så prøve en installation med Medion Windows Vista bagefter. Hvis ikke dette lykkedes ved jeg snart ikke hvad jeg skal gøre.
Avatar billede perav Nybegynder
21. marts 2012 - 17:22 #40
Nå men det lykkedes heller ikke, så nu prøver jeg med en tredie HDD :-(
Avatar billede perav Nybegynder
21. marts 2012 - 22:26 #41
Nå det lykkedes heller ikke, er der en som kan fortælle mig hvorfor jeg får STOP-fejl 0x00000116 nvlddmkm.sys når jeg installerer Windows Vista eller Windows 7 på en hel ren HDD uden at have internetforbindelse, jeg regner da med at pc benytter standard-driver til grafikkortet når der ikke forefindes anden driver.

Det her er  da til at blive gråhåret af ???
Avatar billede perav Nybegynder
23. marts 2012 - 19:50 #42
Det lader til at både Medion samt Nvidia support er ved at give op, der kommer godt nok ikke særlig meget respons fra dem og den respons som jeg modtager kan ikke bruges (tror ikke de nærlæser mine skriverier).

Nu prøvede jeg så at install en gl. Windows XP og det gik fint og den kører nu, men hvorfor får jeg STOP-fejl når jeg prøver at install Windows Vista (som den er født med) samt også når jeg installerer Windows.

Sidste besked jeg fik fra Medion var om jeg havde prøvet at install en BIOS-update, her er jeg så lidt i tvivl, for jeg har hørt at det kan spolerer hele bundkortet hvis det går galt, så det ved jeg jo ikke rigtig om jeg har lyst til at prøve.
Avatar billede perav Nybegynder
23. marts 2012 - 19:53 #43
I det midterste afsnit i forrige besked glemte jeg at skrive et 7 efter Windows til sidst i afsnittet. :-)
Avatar billede perav Nybegynder
23. marts 2012 - 23:20 #44
Nå men lykken varede ikke ved, da jeg hentede drivere til maskinen hentede jeg også grafikdriveren som passer til winXP efter denne blev install havde den meget svært ved at komme ind i Windows bagefter, det lykkedes dog til sidst men det var ikke muligt at betjene noget som helst, så jeg tvangslukkede og startede op i fejlsikret tilstand og fjernede driveren samt mappen med driveren og efter en genstart gik den fint ind i WinXP igen, så konklusionen er at alle grafikdrivere til både XP-Vista og Win7 får maskinen til at gå i udu.

Nu har jeg bestilt et nyt grafikkort PCIE x 16, så må vi se i næste uge om det løser problemet, ellers bliver jeg nok nødt til at prøve med en ny BIOS
Avatar billede perav Nybegynder
28. marts 2012 - 10:45 #45
Jeg købte et nyt grafikkort PCIE 16 og nu ser det ud til at det virker fint alt sammen.
Avatar billede perav Nybegynder
02. april 2012 - 10:47 #46
Send et svar så er der point
Avatar billede perav Nybegynder
02. april 2012 - 10:49 #47
Send et svar så er der point
Avatar billede perav Nybegynder
01. maj 2012 - 08:44 #48
Lukker