Avatar billede jonasclub-p Nybegynder
15. marts 2012 - 19:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Vis thumbnail/preview af .PSD filer i Windows mappen

Hej Eksperter

Jeg har Adobe Photoshop CS5 og windows 7.

Når jeg går ind i en mappe i Windows (jeg har Windows 7) viser den en thumbnail/preview af mine filer i venstre side. Dette er gældende for .JPEG-filer, .GIf-filer .PDF-filer etc.

Når jeg går hen på en .PSD-fil (Photoshop fil) vil den ikke vise en thumbnail/preview af hvad filen indeholder. Dermed skal jeg dobbeltklikke på .PSD-filen så den åbner i Photoshop for at kunne se indholdet af filen. Dette er utroligt langsommeligt og det ville være meget smartere hvis man kunne se et preview af .PSD-filen  ligesom man kan med alle andre filer typer

Jeg har googlet problemet og har prøvet nogle forskellige løsninger men intet virker. Er der nogle af jer der har prøvet en konkret løsning på dette problem og fået det til at virke med Photoshop CS5 og windows 7. Hvilken løsning har i brugt til at løse problemet ?

(det skal lige siges at jeg har downloadet og installeret " IrfanView" og dette er jo en ekstern viewer så det løser ikke helt problemet - for jeg vil gerne kunne se thumbnail/preview inden i selve Windows mappen)
Avatar billede pstidsen Novice
15. marts 2012 - 19:05 #1
Har du ikke prøvet en af de MANGE løsningsforslag der er på google. F.eks. http://www.techyard.net/enable-thumbnail-view-for-psd-files-in-windows-explorer/
Avatar billede jonasclub-p Nybegynder
15. marts 2012 - 19:07 #2
Jo den har jeg prøvet og den virker ikke hos mig :o(

Er der nogle der har fået den til at virke ?
Avatar billede sobr Nybegynder
15. marts 2012 - 19:50 #3
Hvorfor ikke bruge Adobe Bridge CS5 -
den følger vel med Photoshop ?
Avatar billede jonasclub-p Nybegynder
15. marts 2012 - 20:39 #4
Fordi det tager for lang tid hvis man skal gå igennem en masse .psd filer :o)

Er der nogle der har en løsning på problemet ?
Avatar billede bill20 Nybegynder
16. marts 2012 - 08:16 #5
Hej Jonas
Du kan bruge et program der hedder ACDSee
det kan læse de fleste billedefiler.

Vh
*Bill