Avatar billede narkomic Novice
22. marts 2012 - 22:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

netwærks problemmer på proxmox på debian hos kimsufi/ovh

Hej alle...

jeg viste ikke helt hvor jeg skulde skrive henne.
men det er jo en server med debian så det bliver her.
jeg har en server hos kimsufi/ovh med proxmox på en debian server.
der prøver jeg at lave en virtuel server med windows server 2003.
det er ikke så sværtat lave den og vælger jeg nat til netkortet så er der net på.
men den får serverens ip.
jeg vil gerne have at den får sin egen ip.
jeg har prøvet mange af ovh's guides men ingen af dem har virket.
min server har en ip 176.xxx.xxx.xxx og en extra 87.xxx.xxx.xxx.
så jeg har en extra ip som skal bruges til det men kan ikke få den sat til min virtuelle server.
proxmox er v 1.9 men kan også få v 2.0 hvis det hjælper lidt.
jeg håber der er nogen der kender til ovh's server og netværk som kan hjælpe mig.

mvh nicolai
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
22. marts 2012 - 22:44 #1
dejligt at se endnu en proxmox bruger :)

er det 176xxx adressen din proxmox server har på vmbr0?
Avatar billede narkomic Novice
23. marts 2012 - 00:08 #2
hehe... det eneste gratis...:P
selve min interface fil ser sådan her ud.

# The loopback network interface
auto lo
iface lo inet loopback

# for Routing
auto vmbr1
iface vmbr1 inet manual
    post-up /etc/pve/kvm-networking.sh
    bridge_ports dummy0
    bridge_stp off
    bridge_fd 0

# vmbr0: Bridging. Make sure to use only MAC adresses that were assigned to you.
auto vmbr0
iface vmbr0 inet static
    address 176.xxx.xxx.xxx
    netmask 255.255.255.0
    network 176.xxx.xxx.0
    broadcast 176.xxx.xxx.255
    gateway 176.xxx.xxx.254
    bridge_ports eth0
    bridge_stp off
    bridge_fd 0

men har prøvet at sætte den til vmbr0 men det virker internettet ikke kun på nat.

jeg har også kigget lidt på /etc/pve/kvm-networking.sh
og fandt ud af at der var en fil jeg kunne skrive min extra ip ind i og den skulde blive activeret til vmbr1 men nope gør den ikke
jeg er kommet så langt til at hvis jeg pinger 87.xxx.xxx.xxx så får jeg dette svar:
Reply from 176.xxx.xxx.xxx: Destination host unreachable.
det er den første reaktion på liv.
mange forumer skriver at det er netwærket på ovh som jeg er ved der er problemmet og er svært at få til at virke...:S
Avatar billede narkomic Novice
24. marts 2012 - 00:37 #3
jeg har fået det til at virke nu...:D
hvis der er andre der har ovh/kimsufi der har problemmer med det så her:
http://forum.ovh.co.uk/showthread.php?t=3485
det hjalp mig...:D