Avatar billede funguy Nybegynder
24. marts 2012 - 23:22 Der er 1 løsning

Søgeside med mulighed for at tilføje data

Hej,

Jeg ville meget gerne kunne lave et website som kan søge/opdatere i en MySQL database - men jeg er rimelig ny i den slags. :)

Jeg tænker, at siden skal bestå af flg.:

1) Startside: Søgesiden hvorfra jeg skal lave en søgning i databasen

2) Resultat side - ingen forekomster fundet: På denne side skal der vises en tekst om, at der ikke er fundet nogen forekomster, hvorefter jeg skal have mulighed for at udfylde 2 felter - Et unikt ID (som er det ID jeg kan lave en søgning på fra startsiden) samt en kommentar der er tilknyttet dette ID. Derudover skal tidspunktet for, hvornår jeg laver denne registrering også gemmes.
Når jeg har indtastet oplysninger skal der fremkomme en bekræftende tekst.

3) Resultat side - forekomst fundet: På denne side skal forekomstens unikke ID (hvilket er identisk med det jeg har indtastet i søgefeltet) vises samt den/de kommentarer der måtte tilhøre denne forekomst.
Derudover skal der være mulighed for at tilføje en kommentar som skal knyttes op til dette ID, således næste gang jeg laver søgningen, kan jeg se de gamle + den nye kommentar. Tidspunktet for, hvornår en kommentar er skrevet, skal vises sammen med kommentaren, så jeg kan holde styr på, hvornår hvad er skrevet.

Det var en umiddelbar beskrivelse af, hvordan jeg tænker min side skal fungere.

Jeg er ikke helt stærk i databasestruktur (eller noget andet der skal bruges for at lave denne side faktisk) og jeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg skal strukturere min database når jeg har behov for, løbende, at tilknytte flere kommentarer til samme ID og samtidig gemme tidspunkterne for de enkelte kommentarer?

Hvis der er nogle der kan give inputs til, hvordan søgningen/resultaterne vises er de meget velkommen - om ikke andet så et fingerpeg i retning af, hvad jeg skal kigge imod for at komme tættere på at kunne lave denne side? :)

Hvis nogle kender et plugin til et CMS system der kan ovenstående er det også helt fint.
Avatar billede funguy Nybegynder
30. maj 2012 - 17:19 #1
Lukkes