Avatar billede alca Nybegynder
26. marts 2012 - 01:19 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor kan jeg scrolle så langt? :P

Nogen der kan gennemskue hvorfor min side er så høj at man kan scrolle nedaf, selvom der ikke er noget indhold? Kan ikke selv finde ud af hvad der gør det!
Avatar billede alca Nybegynder
26. marts 2012 - 01:19 #1
26. marts 2012 - 08:14 #2
Jeg noterer mig, at classerne centered, left-side, og right-side har hight=100% og top 139px.  De er altså altid lige så høje som siden men starter 139px nede og rager derfor 139px ned under siden.  Hvad vil der ske hvis du skippede top 139px?
Avatar billede DeeDawg Nybegynder
26. marts 2012 - 10:30 #3
@Christian_Belgien: Selvom du har ret, vil det ikke løse noget at fjerne hverken height: 100% eller top: 139px. Forstået på den måde, at det kun vil fucke resten af hans design.

@alca: Dit problem ligger helt enkelt i din opbygning. Teorien her er, at hvis du benytter

div{
    position: absolute;
    top: 0;
    bottom: 0;
}

vil denne div nu have fuldkommen samme højde som det første forælder element, der har en position værdi på alt andet end static. Er der ikke nogle, vil dette falde tilbage på <html> blokken.

Tror en enkelt div mere, og lidt intelligent brug af position: relative vil kunne give dig dit ønskede resultat. Skal gerne vise dig hvordan, men jeg har desværre noget der hedder arbejde. Så du må vente, medmindre en anden skriver før mig. :)
Avatar billede alca Nybegynder
26. marts 2012 - 10:37 #4
Nu har jeg prøvet at lave det om til margin-top, i stedet for bare top, men den gør det stadig. Hvis jeg fjerner det helt, starter blokkene oppe under header-banneret! Hvordan får jeg de stiplede linier til at gå fra top til bund, hvis jeg ikke skal bruge 100%?
Avatar billede alca Nybegynder
26. marts 2012 - 10:59 #5
DeeDawg:

Damn.. Prøvede lige at ændre de 3 spalters position til relative. Så sejlede alt bare :/
Når du får tid, må du meget gerne lige skrive hvordan man evt. ku fixe det! Det ville være værdsat! :)
Avatar billede olebole Juniormester
26. marts 2012 - 16:36 #6
<ole>

Du bør begynde med at validere din kode.

I din DTD angiver du, at koden er skrevet i XHTML, men det er meget langt fra sandheden. Brug hellere HTML 4.01, som passer langt bedre til den kode, du skriver  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede alca Nybegynder
26. marts 2012 - 20:37 #7
What.. Det der kode-validering er jo sygt besværligt :(
Hver gang jeg retter en ting, får jeg 40 nye fejl, og hvis jeg så retter en af dem, siger den at jeg skal gå tilbage til det første :/

Hvorfor skal det være så besværligt at lave hjemmesider i år 2012?
Avatar billede kjeldsted Novice
26. marts 2012 - 22:20 #8
#7
At kode hjemmesider er ikke noget man bare gør. Og at validere sine sider bør bestemt ikke være det største problem. Dog vil jeg sige at hvis du lærer det grundlæggende og validere løbende, er det ikke svært at rette de to, tre fejl der kan snige sig ind ;o
Avatar billede olebole Juniormester
28. marts 2012 - 16:14 #9
"Hvorfor skal det være så besværligt at lave hjemmesider i år 2012?"

Alt er besværligt, når man ikke kan. Sæt dig ind i faget - så er det ikke mere svært end alle andre fag/håndværk  =)
08. april 2012 - 21:00 #10
alca, du fik ikke den specifikke hjælp du håbede på, #5, og der har ikke været aktivitet på tråden i omtrent to uger.  (Jeg synes stadig det er pudsigt, at du kan scrolle cirka 139px for langt ned og du bruger top=139px og height=100%, men måske finder du det ikke relevant (eller har allerede prøvet uden held) at fjerne top=139px.)

Men hvad er din videre hensigt med tråden?  Kom ind og fortæl eller, hvis det ikke længere er aktuelt, luk spørgsmålet.  (Du har allerede oprettet et svar selv du kan acceptere.)