Avatar billede elvis1984 Nybegynder
26. marts 2012 - 12:12 Der er 7 kommentarer

Hjælp til boot af Acer bærbar

Hej alle eksperter

Som overskriften siger så har jeg brug for hjælp mht. at boote Acer bærbar pc

Jeg troede at kunne selv løse problemet men nej. Jeg bestilte windows cd'er hos Acer for at reparere windows. Jeg fik 4-5 stykker men det er kun den ene cd som jeg kan boote på

Det der sker er følgende:

1.Jeg går ind i BIOS'en for at boote direkte fra CD
2. Derefter indlæser den windows filer
3. Så kommer windows logoen frem
4. Til sidst kommer så musepilen
og så sker der ingenting mere?

Hvad er der galt?

Det skal siges at jeg ikke kan boote direkte fra harddisken. Jo jeg kan men den spørger efter windows cd til at reparere den. Når jeg prøver dette så sker der det samme igen

Jeg håber nogen kan hjælpe mig. På forhånd mange tak

MVH. Elvis
Avatar billede pstidsen Novice
26. marts 2012 - 12:32 #1
Når du går ind i BIOS ændrer du så bootrækkefølgen eller vælger du bare hvilken du vil boote på?

Prøv evt. at trykke (jeg mener det er) F12 og vælge CD.
Avatar billede elvis1984 Nybegynder
26. marts 2012 - 12:49 #2
Ja jeg går ind i BIOS og ændrer bootrækkefølgen sådan at CD er som nr 1 og harddisk som nr 2
Avatar billede pstidsen Novice
26. marts 2012 - 12:50 #3
og du er 100% sikker på det er det rigtige drev?
Avatar billede elvis1984 Nybegynder
26. marts 2012 - 13:02 #4
når jeg sætter CD/DVD som når 1 til at boote fra den cd jeg fik fra Acer, så kan man høre at den kører indtil den når sortskærm hvor man kun kan se musepilen
Avatar billede elvis1984 Nybegynder
26. marts 2012 - 16:07 #5
Et andet ting jeg tænkte på var om det kunne være harddisken der skal skiftes ud og så starte forfra?
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2012 - 20:57 #6
Giv den harddisk en gang KILLDISK så tror jeg det vil køre  http://helgec.dk/killdisk.html
Avatar billede elvis1984 Nybegynder
11. april 2012 - 18:15 #7
Hej

Nu har jeg sat en ny harddisk i og prøvet med de bestilte recovery cd'er fra Acer

Der sker følgende:

1. Den indlæser filer
2. Den viser windows logoet samt skriver windows starting
3. Der kommer musepil frem samt at den skriver : wait a moment
4. CD stopper med at køre og så sker der ingen ting

Er det CD drevet der er noget galt med?

Det skal siges at PC'en jeg er i gang med at lave er en af mine venner som kom til at skubbe den ned fra et bord og så ville den ikke mere bagefter

Håber på et svar

Med venlig hilsen

Elvis