Avatar billede larschi Praktikant
26. marts 2012 - 13:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Orm- adgang til eksterne drev forhindret

Mit antivirus (windows essentials) meldte at den havde afværget et angreb af en orm. Derefter kom der en masse fejlmeldinger op på skærmen. Har kørt en scanning som intet viste. Har gendannet pc.en 48 timer tilbage. Det bevirkede at fejlmeldingerne forsvandt men til gengæld kom der en anden om catalyst control centre : host application ikke længere kører. Jeg kører onboard ATI.
Endvidere har jeg ikke længere adgang til mine slavediske. Hverken en intern eller en extern My Book. Sidstnævnte kan heller ikke åbnes på anden pc. Adgangen til My Gladinet Drive er også forsvundet.

Jeg har kunnet genskabe mine data via Recuva.

Hvordan f..... kommer jeg ud af set her rod. Håber der er nogen der kan hjælpe!!!

Jeg har en compaq med Windows 7 64 bit
Avatar billede poko1 Ekspert
26. marts 2012 - 14:40 #1
Kunne sikkert hjælpe dig men?? http://www.eksperten.dk/spm/938639
Avatar billede 220661 Ekspert
26. marts 2012 - 19:51 #2
Du kunne prøve at køre en scan med Malwarebytes:
Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html?part=dl-10804572&subj=dl&tag=button

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. marts 2012 - 11:27 #3
Jeg fatter hat af #1.
Spørgsmålet er fra maj 2011 ....??? Det er jo ældgammelt!?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. marts 2012 - 15:31 #4
Det er bare Poko1 der bærer nag, fordi han ikke blev spurgt om at lægge svar, så han kunne sige til spørger "Jeg samler ikke på point".
Dårlig karma, og helt out of topic synes jeg.
Avatar billede larschi Praktikant
22. september 2012 - 08:22 #5
Det indlæg var det jeg fik mest ud af ;-)