Avatar billede 24u Juniormester
26. marts 2012 - 14:04 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke finde administratoren på min pc?

Hmm.. fik lige en pc ind jeg skulle fikse..

På login skærmen hedder brugeren Karsten.. kender ikke password, så jeg forsøger bare at taste ok.. og vupti den logger på.. fint fint..

Dem der har pc'en klager over at der er noget de hele tiden skal installere, men det kan de ikke..

Så ser jeg så at det er en Simone der er logget på.. hmm ind og se i users.. kun en : Simone.. I denne komputer ser jeg kun en : Karsten.. mærkeligt.. men simone er ikke admin, så det er derfor hun ikke kan installere noget.

Hvordan for jeg administrator rettigheder på den user ?

Noget andet, og nok grunden til det hele.. hele den ene side af tastaturet virker modsat.. altså jeg skal trykke på FN knappen før den skriver det rigtige (lyder som virus) men kan jo ikke installere noget for at beskytte den..

Nogen idér ?
Avatar billede 24u Juniormester
26. marts 2012 - 14:12 #1
Det er Win xp Home Premium.

Hilsen
24u
Avatar billede Jensen DK Novice
26. marts 2012 - 14:22 #2
Klik start, kontroldpanel, brugerkonti, klik på den konto som du vil ændre, så har du flere muligheder.
Avatar billede 24u Juniormester
26. marts 2012 - 14:33 #3
Ja.. men kan ikke ændre brugerkonto fra "Bruger med begrænset adgang" til "Administrator", ellers havde jeg gjort det på alle arbejdets pc'er ;o)

-24U-
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2012 - 14:37 #4
en af måderne til af fjerne password på administratror konto er denne her

http://ophcrack.sourceforge.net/

m.v.h
Avatar billede 24u Juniormester
26. marts 2012 - 14:40 #5
Hvorfor skulle jeg fjerne password fra administrator konto.. når nu jeg ingen administrator konto har?

-24U-
Avatar billede 24u Juniormester
26. marts 2012 - 14:47 #6
http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/OnD65889.jpg

Et billede af brugerne.

Der er ingen mulighed for at klikke på brugeren, og der er kun de valg som der vises på den side..

Det virker som om at administratoren er blevet slettet.. men det menes jeg ikke at huske at man kan ??

-24U-
Avatar billede poko1 Ekspert
26. marts 2012 - 14:56 #7
Prøv at starte op i fejlsikret tilstand og se om der ikke er andre konti den du viser ligner en tildelt konto!
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2012 - 15:05 #8
ok men forsæt du så bare som den er
alternativet er jo en geninstalering
Avatar billede 24u Juniormester
26. marts 2012 - 15:07 #9
Billedet er det samme.. ingen andre brugere..

-24U-
Avatar billede 24u Juniormester
26. marts 2012 - 15:48 #10
# treadmenice, Så det du siger er at man intet kan gøre ved det, så det og alle andre problemer skal løses på samme måde : format/install ?

Ah mon ikke der er en udvej, men jeg regnede dog med at jeg ikke magtede at rode så meget med det, så re-install var det næste..

-24u-
Avatar billede Vandreren Novice
26. marts 2012 - 15:49 #11
Det er helt almindeligt at en "begrænset bruger" ikke kan se brugerkonti med administratorrettigheder.

"Det er Win xp Home Premium."

Den version har jeg aldrig hørt om. Hvis der er tale om XP Home, kan man måske udnytte at den indbyggede administratorkonto som standard er aktiveret og ikke er tildelt en adgangskode.

En vis andel computerbrugere lader ikke til at vide, hvordan man kan tildele adgangskode til den indbyggede administratorkonto i XP Home. (Det gøres i cmd med kommandoen net user).
26. marts 2012 - 16:52 #12
Under dit nuværende Login billed ryk

[Ctrl] [Alt] [Del]
2 gange ...
Avatar billede jensenjs Juniormester
26. marts 2012 - 16:53 #13
ved login skærmen så tryk CTRL+ALT+DELETE to gange efter hinanden.
Hvis Administrator kontoen eksisterer kan du skrive administrator og koden hvis det kræves.
Avatar billede 24u Juniormester
06. februar 2019 - 11:02 #14
Lidt lang tid efter, ;o)