Avatar billede karitolsen Nybegynder
28. marts 2012 - 14:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan åbner man en pdf i et nyt vindue (ved tryk på en knap (Asp.Net)), når man ikke kender URL'en før i runtime?

Hej

Jeg genererer en pdf i min kode (Code behind) og synliggør bagefter en knap på aspx-siden, som ved klik skal åbne et nyt vindue med den just genererede pdf.

Det lyder så enkelt, men driller enormt.

Any idea?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
28. marts 2012 - 15:02 #1
En ide til en mulig løsning:
Knappen får den ID som skal bruges til at finde PDF'en, men linker til en ny ASPX side der har laver følgende:

Når man klikker på knappen åbnes et nyt vindue, hvor man - hvis PDF er blevet oprettet får vist den. Hvis PDF endnu ikke er blevet oprettet får man vist en side der fortæller at PDF'en stadig generes og kan derfor bør vente "x" stykke tid (hvor x er hvad man forventer oprettelsen tager) før man prøver igen.
Avatar billede karitolsen Nybegynder
28. marts 2012 - 15:13 #2
Knappen er genereret i forvejen og dermed er ID'en givet.
Jeg vil egentlig bare på OnClick-eventen på knappen sørge for, at der bliver åbnet et nyt vindue, med en URL, som jeg lige først skal hente fra Code behind.

But how to do...
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
28. marts 2012 - 16:02 #3
Du kan genere dit ID i Page_Load og så hente variablen som så sætter i din Page_Load, nu kan jeg ikke lige huske om man kan hente de variabler fra .aspx filen, men du kan vel også sætte HREF i code behind på din knap
        {
        }
Avatar billede anri Novice
09. april 2012 - 14:31 #4
Jeg ville lade siden åbne et vindue med urlen showpdf.aspx?id=211

Showpdf.aspx er så en blank side og i min page_load event laver jeg en response.clear() og strammer den ønskede pdf til browseren.
Man skal lige huske at sende den rigtige mime-type i headeren.
Avatar billede anri Novice
09. april 2012 - 14:35 #5
Strammer=streamer (mobilordbog)
Avatar billede karitolsen Nybegynder
29. april 2012 - 19:59 #6
Jeg må indrømme, at jeres svar ikke hjalp mig med mit problem, men i skal da have point alligevel for at prøve :)
Avatar billede karitolsen Nybegynder
29. april 2012 - 20:03 #7
Nå, det kunne man ikke på den måde... er lidt lost nu.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
30. april 2012 - 10:02 #8
For at kunne point skal du bede os om at lægge et svar som du så bagefter kan acceptere.

Jeg lægger et her.