Avatar billede fitness-udstyrdk Nybegynder
28. marts 2012 - 23:01 Der er 3 kommentarer

streaming uden download mulighed

Hej,
jeg skal lave min hjemmeside i wordpress og vil gerne have at de videoer jeg har liggende på en AS3 cloud skal kunne streames fra min hjemmeside uden at brugeren kan downloade til egen harddisk.

Nogen der kan foreslå en løsning der virker?

vh Thomas
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2012 - 00:37 #1
Det er næsten umuligt.
Hvis filen kan afspilles (og man kan hoppe hurtigt frem og tilbage i den) så ligger den på brugerens maskine, og kan kopieres/gemmes.

Jer har set (ingen navne) streams som kommer ned ét billede af gangen - som man ikke kan hoppe frem og tilbage i = ikke er gemt i sin helhed på brugerens maskine - men det giver en dårlig oplevelse (hakkende visning og lav opløsning)..
Avatar billede fitness-udstyrdk Nybegynder
09. april 2012 - 17:05 #2
Man kan sagtens streame og så hoppe frem og tilbage, netop da man streamer afspilles den i browser, men ligger på webserveren som f.eks adobe flash media streaming server og derfor kan man hoppe frem og tilbage.

jeg vil bare være sikker på at man kan lave en løsning hvor video ikke kan downloades da mit koncept ellers ikke er optimalt.
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2012 - 18:57 #3
Jeg skrev: "hoppe hurtigt frem og tilbage"
Hvis det du hopper til er klar med det samme (ikke skal hentes (igen)) så ligger det lokalt.
- Kan måske være svært at afgøre hvis browser og video-server er på samme lokalnet..

Jeg kan ikke mindes at have set en streamet .flv jeg ikke ku' fiske ud af cachen og gemme (stjæle)..

Jeg bruger (på windows) denne cache-fisker: http://www.nirsoft.net/utils/video_cache_view.html
- firefox gør nogle gange knuder (låser filen), men med iE virker den hver gang : )

Dén kunne du da lige prøve, for at være sikker..