Avatar billede jr40 Nybegynder
30. marts 2012 - 20:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

$msg = __( Ændrer farve på udtag. howto.?

Har en gæstebog som plugin på mit wordpress site, og i denne forbindelse har jeg denne linje som kommer, når man har skrevet et indlæg i min gæstebog:

            $msg = __('Tak for dit indlæg. Dit indlæg skal godkendes før det bliver vist på siden. Men vi har modtaget det.',$textdomain);

Jeg tænkte på hvordan jeg ændrer ovenstående linje, så jeg kan sætte skrift typen på netop kun den linje til en eller anden farve, og vil helst ikke bruge .css, hvis man ikke kan gøre det direkte i den linje kode.
Avatar billede vagnk Juniormester
30. marts 2012 - 20:46 #1
Tror du ikke det er bedre at spørge i et WP BBS?
Avatar billede rix Praktikant
30. marts 2012 - 20:51 #2
nu kender jeg ikke så meget til WP men $msg=__('<div style="style">Tak for dit indlæg. Dit indlæg skal godkendes før det bliver vist på siden. Men vi har modtaget det.',$textdomain.'</div>');
Avatar billede olebole Juniormester
30. marts 2012 - 21:30 #3
<ole>

CSS er det eneste, du kan style tekst med. FONT tags blev deprecated for mange år siden

/mvh
</bole>
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2012 - 12:49 #4
Jeg kender lidt til PHP, men har aldrig set noget lingende:

$msg = __('string');

Er der en funktion/methode med navnet __ ?!?
Avatar billede olebole Juniormester
31. marts 2012 - 14:03 #5
@T4NK32: Normalt er PHP-funktioner, prefixed med dobbelt underscore, 'magical functions'. WordPress har ikke desto mindre valgt at kalde en af deres funktioner for '__'.

Det svarer lidt til, når Proptotype og jQuery kalder deres mest centrale funktion for '$' - på trods af, at '$' i JS-variabelnavne er forbeholdt maskinkode
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2012 - 14:10 #6
Ahh, OK. Så det er ikke en del af sproget.
- Bare en "lidt speciel" navngivning af en alm. funktion  (som de synes er magisk..)

Takker
Avatar billede jr40 Nybegynder
03. februar 2013 - 14:02 #7
lukker.
Avatar billede olebole Juniormester
03. februar 2013 - 17:42 #8
T4NK32: Jo, det er en del af sproget  =)