Avatar billede tkondrup Nybegynder
31. marts 2012 - 17:04 Der er 6 kommentarer

Hjælp til opsætning af mobilt bredbånd gennem router

Hej,

Jeg har problemer med opsætningen af mobilt bredbånd gennem Jensen router.

Jeg har købt en Jensen Airlink router til 3G. Nu vil jeg naturligvis gerne kunne dele mit mobile internet fra Callme. Jeg kan dog ikke rigtig komme på nettet gennem min router.

Internettet virker ganske fint når jeg sætter min dongle i computeren, men så er det jo kun mig som kan komme på :(
Når jeg sætter donglen i routeren sker der ikke noget.

Nogen som kan hjælpe mig med hvad jeg skal gøre?

Vh,
Thomas
Avatar billede claes57 Ekspert
31. marts 2012 - 17:31 #1
dongle tilbage i pc - slå evt pin-kode aktivering fra, og skriv data ned på opkaldsadresse osv (APN-navn)
Disse data skal din router så have indtastet - når det er på plads, så luk router, sæt dongle i, og start den igen.
Avatar billede kurt54 Ekspert
31. marts 2012 - 18:03 #2
Ja eller konfigurer routeren via kabel med donglen i routeren inclusive pinkode - Hos mig husker routeren så pinkode og giver den automatisk til donglen.
Avatar billede tkondrup Nybegynder
31. marts 2012 - 18:09 #3
Okay. Men hvordan får jeg mulighed til at konfigurere routeren?
Avatar billede claes57 Ekspert
31. marts 2012 - 20:01 #4
der var ingen manual med jensen?
du skal via din browser logge ind på 192.168.0.1 eller tæt derpå (det står i 'kom godt igang') så skal du angive login og adgangskode (se samme folder), og du kan bladre rundt i menuerne til routeren.
Husk at oprette dit eget SSID og adgangskode til router (se manualen) Alle kan jo hurtigt gætte på default-indstillingen med admin/password, så det skal skiftes.
Avatar billede kurt54 Ekspert
31. marts 2012 - 23:49 #5
Ja de plejer at lige med 0 1 eller 2 i de sidste 2 tal i ip-adressen men 254 kan åbenbart forekomme - fra min vejledning til ABEO router.

Ønsker De at opsætte Deres router til brug med 3G Modem følg da venligst nedenstående guide.
1. Indsæt Deres 3G USB Modem i routerens USB port.
2. Tilslut routeren med kabel til Deres PC.
3. Åben Deres internet browser og skriv 192.168.1.254 i adressefeltet for at komme til bruger interfacet på modemmet. Dette er default IP adressen. Hvis denne er blevet ændret benyt da den IP adresse der er ændret til.
4. Vælg TCP/IP Settings i menuen til venstre og derefter WAN Interface.
Avatar billede tkondrup Nybegynder
01. april 2012 - 07:12 #6
Jeg har prøvet de forskellige forslag, men der er stadig ikke forbindelse til Internettet.

Den dongle jeg har sat i blinker bare rødt. Hvis den har adgang til Internet lyser den blå.

Jeg har desuden forsøgt Quick-setup fra Jensen routeren, hvilket skulle kunne gøre det, med pin-kode osv.

Nogen som har nogle forslag til hvad jeg kan prøve?