Avatar billede nikolajs12 Nybegynder
31. marts 2012 - 18:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ubuntu Server sofware RAID

Hej

Jeg har samlet min egen server, til lidt hobby/privat brug. I den forbindelse vil jeg gerne køre et raid, men har ingen raid controller, så jeg vil gerne lave et såkaldt software raid, som jeg har læst lidt om.

Er det muligt med Ubuntu Server at køre.
2x30GB SSD Raid 1 -> Styresystem+Web Server;
2x2TB Raid Raid 1 -> Data

Og så have en ekstra 2TB til film uden raid.

Er det muligt at lave uden raidcontroller i ubuntu server, og i så fald findes der en god guide til det?
Avatar billede lassebm Nybegynder
31. marts 2012 - 19:01 #1
Sagtens, tag et kig på mdadm.
Det burde også være muligt at sætte det op via installationsguiden på de fleste distroer.
Avatar billede nikolajs12 Nybegynder
02. juni 2012 - 14:09 #2
Sorry det sene svar, smid et svar.
Avatar billede lassebm Nybegynder
03. juni 2012 - 10:20 #3
svar