Avatar billede jano59 Nybegynder
31. marts 2012 - 18:52 Der er 4 kommentarer

Kan et PCI Express 2.0 x1 sata kontroller virke i min gamle PC med PCI-Express 1 ?

Hejsa

Købte en SSD disk og et kontroller kort fra komplett.dk i går, men er ikke blevet meget klogere på om kontrolleren vil passe i det PCIe 1 slot jeg har ledigt i min gamle pc?

Nogen der har et svar på dette?

PCIe Kort:
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=584087#extra

Computer:
IBM Thinkcenter MT 8183-7KG barbados
https://picasaweb.google.com/lh/photo/fhTRv_1Fh_jz8U8EetjIFMEsLGjko282Ut4WcpHG6sI?feat=directlink
Avatar billede Blueeyez Mester
31. marts 2012 - 19:31 #1
pci-e 2.0 kort kan godt sidde i pci-1 1.0/1.1 porte (Hvis jeg ikke husker helt forkert) dog kan det tænkes at du ikke kan udnytte grafikkortet 100%
Avatar billede jano59 Nybegynder
31. marts 2012 - 19:39 #2
Det er nu en Sata III kontrollere :)

Det vigtigste for mig er at jeg samlet set får langt bedre performance på min PC i form at bedre boot time (bruge den nye SSD disk som OS disk) og det eneste spil jeg spiller skal kunne loade hurtigere CS:S som også installeret på den nye SSD disk (C:)...

Hvis jeg så f.eks. får fuld PCIe udnyttelse fra Sata kortet er jeg tilfreds :)
Avatar billede jano59 Nybegynder
31. marts 2012 - 19:40 #3
Altså fuld PCIe 1.0 udnyttelse ...
Avatar billede Blueeyez Mester
31. marts 2012 - 19:56 #4
#3 Så skal du nok have et bedre bundkort, men har hørt begge versioner fra andre.. Har dog aldrig testet følgende.. (Det gælder i hvertfald mht grafikkort så burde os gælde for andre pci-e komponenter..