Avatar billede denstorekalapojser Nybegynder
01. april 2012 - 22:21 Der er 7 kommentarer

Acer Aspire 7535 kan ikke boote

Hej experten!

Jeg har købt en Acer Aspire 7535 bærbar, som ikke kan starte op.
Den har Windows Vista og Ubuntu Linux, så der er GRUB Bootloader på den.

Lige meget hvilket styresystem jeg vælger kan den kun indlæse et stykke tid, også slukker harddisken(Lyset til harddisken forsvinder).

Da prøvede jeg at installere ubuntu fra en USB, og det gjorde jeg på en extern harddisk. Det kunne den også godt, men da jeg så prøvede at starte op fra den externe harddisk, kom jeg ligeså langt, som med den interne harddisk.
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2012 - 22:50 #1
Har du testet om HDD har rigtig fast forbindelse? Hvis den bare skal skubbes på plads så prøv det. Men ellers når den er ny, lad forretningen se på den under garantien.
Avatar billede denstorekalapojser Nybegynder
02. april 2012 - 07:20 #2
HDD har været ude og den sidder som. Glemte at fortælle den detajle, at den er brugt.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. april 2012 - 07:51 #3
Kan den køre Ubuntu fra cd eller dør den også her?
Under en Ubuntu installation kan man nemlig vælge at prøve Ubuntu før man installerer, og det hele køres fra cd.
Du skulle altså ikke behøve at have hdd i pc for at gøre dette, og kan derved tjekke om det er den der laver balladen.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. april 2012 - 07:59 #4
Du skal bare have dit cd drev til at være 1 boot, så burde den kunne køre på Ubuntu cd.
Avatar billede denstorekalapojser Nybegynder
02. april 2012 - 12:07 #5
Jeg har installeret Ubuntu fra en USB nøgle og men den eneste mulighed der virkede var at trykke installer nu, da de andre muligheder reagerede som var det på den interne harddisk. Men jeg prøvede at installere Ubuntu på en extern, uden harddisken i, men det hjalp ikke et hak,
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2012 - 12:19 #6
Jeg er enig med #3 At køre en live-CD er en god ide. Hvis den ikke kan køre direkte fra CD-drevet - og drevet ellers er i orden - så er der noget galt med computeren. Prøv at undersøge dine ram.
http://www.softpedia.com/get/Tweak/Memory-Tweak/Microsoft-Windows-Memory-Diagnostic.shtml
Avatar billede denstorekalapojser Nybegynder
02. april 2012 - 13:35 #7
Det prøver jeg så