Avatar billede jakoblindblad Nybegynder
03. april 2012 - 22:52 Der er 21 kommentarer

nyt Motherboard

Hey allesammen, jeg har for nyligt købt et nyt grafikkort til min stationære pc. Det er Dette kort http://www.sapphiretech.com/ (...)

Dog oplever jeg en væsentlig forringelse af kvaliteten i grafikken i alle mine spil. Jeg undersøgte lidt nærmere, og fandt ud af at det højest sandsynligt ikke passer sammen med mit bundkort...

Jeg kører windows 7 64 bit
ALLE drivers er opdateret 100%
Min strømforsyning er på 600W grafikkortet er anbefalet med 500w + så heller ikke her kan jeg se problemet
Grafikkortet får nok strøm smidt i.

Så her kommer mit spørgsmål. Er der en der kan hjælpe mig med at finde et godt gaming kompatibelt bundkort, der fungerer optimalt med denne GPU? eller er det måske slet ikke her problemet ligger?
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2012 - 23:07 #1
dit  link dur ikke
Avatar billede Blueeyez Mester
03. april 2012 - 23:58 #2
Er du sød at oplyse os om hvilket bundkort du har i din pc, samt hvilket grafikkort :) (Link virker ikke)
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2012 - 00:39 #3
Blueeyez  kik i #1
Avatar billede 220661 Ekspert
04. april 2012 - 08:32 #4
Når jeg trykker på linket kommer jeg da ind på en side der viser et Sapphire hd 7870 grafik kort.

Hvilket mærke er din psu?
For selvom den måske skriver 600 watt er det jo ikke sikkert den kan levere det.
Har læst om nogle modeller der kun kan levere stablie 400 watt selvom de er opgivet til 650 watt.
Avatar billede Blueeyez Mester
04. april 2012 - 09:26 #5
#3 Prøv og læs hele mit indlæg og ikke kun slutningen ;)
Avatar billede Blueeyez Mester
04. april 2012 - 09:27 #6
#4 Ser du kun følgende, eller ser du flere high-end kort? :) Jeg får nemlig vist mere end 1 klasse af kortet...
Avatar billede 4byssal Nybegynder
04. april 2012 - 14:30 #7
asus kort plejer at virke helt fint..
Jeg har selv et GigaByte Z68X UD4, og det fungerer ret godt hvis jeg selv skal sige det.
Avatar billede jakoblindblad Nybegynder
05. april 2012 - 23:40 #8
Her er lige et nyt link til mit grafikkort: http://www.sapphiretech.com/presentation/product/?cid=1&gid=3&sgid=1157&lid=1&pid=1439&leg=0

asus p6tse er mit bundkort
Link: http://www.motherboards.org/reviews/motherboards/1887_1.html

Min CPU: intel i7 920
Link: http://ark.intel.com/products/37147/Intel-Core-i7-920-Processor-(8M-Cache-2_66-GHz-4_80-GTs-Intel-QPI)
Avatar billede Blueeyez Mester
06. april 2012 - 10:27 #9
#8 Har du sat Hz på skærmen til noget bestemt? :) (Gøres via windows skærm indstillinger) eller ati catalyst control center..

Samt har du 2 6 pin strøm kabler tilsluttet dit grafikkort?
Avatar billede jakoblindblad Nybegynder
06. april 2012 - 15:35 #10
jeg har 2x6pin i ja og de sidder ordentligt ;)

har ikke pillet ved Hz på min skærm overhovedet
Avatar billede Blueeyez Mester
06. april 2012 - 15:51 #11
#10 Prøv og ændre Hz til højeste som er muligt på din skærm :) Og se om det gør en forskel :) (Det skulle det meget gerne nemlig)
Avatar billede jakoblindblad Nybegynder
06. april 2012 - 16:35 #12
Den er sat til 60 Hz som er max for min skærm :) stadig oplever jeg disse problemer :/
Avatar billede Blueeyez Mester
06. april 2012 - 16:45 #13
#12 Hvilket grafikkort havde du forinden og kørte du med samme opsætning i spillene som du gør nu? (60 Hz er nu heller ikke for meget efter min mening)
Avatar billede jakoblindblad Nybegynder
07. april 2012 - 16:22 #14
jeg havde et radeon AMD kort i 56 HD serien og ja jeg kørte med væsentligt bedre grafik.

hmm min skærm kan ikke køre mere end 60 Hz ser det ud til?
Avatar billede Blueeyez Mester
07. april 2012 - 19:45 #15
#14 Hvor lang tid siden er det du har købt kortet? (fra dagsdato)
Avatar billede jakoblindblad Nybegynder
08. april 2012 - 22:26 #16
under 14 dage :) hvorfor?
Avatar billede Blueeyez Mester
08. april 2012 - 23:53 #17
#1t For kunne godt mistænke den for at være "delvis defekt"

Men glemte helt og høre ad om det kort du havde før, bruge du vga, dvi eller hdmi i den? Og hvad med det nye? (Altså om noget er ændret)
Avatar billede jakoblindblad Nybegynder
11. april 2012 - 20:42 #18
jeg ved at det kort jeg har købt bruger PCI Express 3.0 x16
Hvor mit bundkort har kun PCI 2.1 x16

Burde dette være et problem? har fået at vide at det ikke bør være der problemet ligger
Avatar billede Blueeyez Mester
11. april 2012 - 21:27 #19
Avatar billede jakoblindblad Nybegynder
18. april 2012 - 17:47 #20
og hvad vil det så sige? at det er mit motherboard der skal opdateres? eller?
Avatar billede Blueeyez Mester
18. april 2012 - 17:55 #21
#20 Ja, på billedet, jo højere tallet er, desto bedre :) Du kan se pci-e 1.1 er på  2.5 Ghz og pci-e 2.1 5 Ghz og pci-e 3 er helt oppe på 8 Ghz, men igen så kan du godt sætte kortet i, du vil måske blot blive begrænset, men jeg ved ikke hvor meget.. (Har ikke selv pci-e 3.0 endnu :)