Avatar billede koldskaal Praktikant
06. april 2012 - 06:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

min side bliver meget bred i IE9

Min første hjemmeside www.morris8klub.dk har mødt problemer efter ie9, hvor siden bliver ekstremt bred.

Der er meget på siden som kunne gøres bedre (siden blev opbygget i dreamweaver og UDEN CSS).

Nogen som kan spotte årsagen til problemet?
Avatar billede claes57 Ekspert
06. april 2012 - 10:37 #1
i startfilen med frames

<frameset rows="*" cols="155,*" framespacing="0" frameborder="NO" border="0">

drop rows="*"
sæt bredde på begge, fx cols="155,645"
Avatar billede koldskaal Praktikant
13. april 2012 - 15:15 #2
Godt bud. Desværre er problemet der stadigvæk
Avatar billede groenaert Novice
13. april 2012 - 15:40 #3
Det eneste jeg umiddelbart kan se, er at det virker ok i min IE9, dog undtaget når man klikker på linket til Bestyrelse. Her er din tabel bredere end de 645px din main frame er (<table width="789" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">)
Ellers er der jo kun at sige, at det ville være en klar fordel at benytte CSS og undlade at bruge frames.

Venlig hilsen

Grønært
Avatar billede claes57 Ekspert
13. april 2012 - 17:34 #4
i Bilen.htm
se på
<td width="50%" valign="top"><div align="justify">
fjern den div (ligger ved den første tekst på siden)
Avatar billede koldskaal Praktikant
13. april 2012 - 20:48 #5
Jeg er helt enig i at det havde været mange gange mere praktisk uden frames og med css. Det var 10 år siden jeg lavede den og havde intet begreb om hjemmesider dengang.

Hvis den vises korrekt i din IE9 er det sikkert fordi den er indstillet til at opføre sig som IE8. Hvis du klikker på det lille firkantede ikon ved siden af forstørrelsesglasset i urlen, vil du se problemet.
Avatar billede groenaert Novice
14. april 2012 - 09:21 #6
Jeg kan godt se hvad du mener. -og ja jeg har sat min IE9 til altid at vise i kompatibilitets mode. Nu bruger jeg sjældent MS browsere, for de er ikke særlig gode til at overholde standarderne og generelt syntes jeg at deres browsere er ret ufleksible.
Jeg tænker lidt, at du evt. kunne prøve at fjerne denne linje:
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=EmulateIE7" >
og så se om det ændre noget.

Husk at tøm cachen på din browser, når du tester.

Venlig hilsen

Grønært
Avatar billede koldskaal Praktikant
13. maj 2012 - 13:31 #7
Jeg har selv tilføjet den linie som et forsøg på at undgå problemet, så jeg ved den ikke vil løse problemet, men jeg fjerner den da, eftesom den tydeligvis heller ikke afhjælper problemet når den er der.
Jeg bruger heller ikke selv IE af samme grund som dig, men det gør rigtig mange indenfor den målgruppe som siden henvender sig til desværre.
Avatar billede koldskaal Praktikant
05. juli 2012 - 18:21 #8
En kollega fandt svaret for mig.

<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=EmulateIE7" >

<title>Morris 8 Klub Danmark</title>

<!--meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"-->

</head>