Avatar billede Thomsen11 Nybegynder
06. april 2012 - 20:13 Der er 20 kommentarer

Kan ikke finde ekstern harddisk

Hej eksperter.
Er kommet i problemer, da min eksterne harddisk pludselig ikke dukker op på min computer længere.
Jeg kan godt finde den under enhedshåndtering > diskdrev. Her har jeg også prøvet at fjerne driveren og installere en på ny, men intet hjælper. Jeg har ligeledes prøvet at tilslutte den til forskellige computere og skifte USB-kablet ud med et andet, men uden held.

Jeg håber der er nogle af jer, der kan hjælpe mig, da alle familiebillederne ligger på harddisken.
Avatar billede Thomsen11 Nybegynder
06. april 2012 - 20:15 #1
Hvis det kan hjælpe kører jeg Win7 Ultimate, og enheden er en WD Elements Desktop.
Avatar billede kurt54 Ekspert
06. april 2012 - 20:22 #2
Kan du tildele eller skifte drevbogstav på den - nogen gange kan det være et problem hvis det bogstav den tidligere fik er optaget af noget andet. Er min pringer tændt melder den sig i kampen om drevbogstaver idet der er kortlæser iden.
Avatar billede Thomsen11 Nybegynder
06. april 2012 - 20:52 #3
Først og fremmest tak for dit hurtige svar!
Dernæst synes jeg ikke, at jeg kan få lov til at tildele den et drevbogstav. Hvis jeg åbner diskhåndtering, vises den som disk 1, men højreklikker jeg på den, er det eneste jeg kan gøre at klikke på "ny simpel diskenhed", "Egenskaber" og "Hjælp". Ikke noget med at tilføje eller skifte. Er der andre muligheder?
Avatar billede poko1 Ekspert
06. april 2012 - 21:11 #4
kan du genkende noget her?
http://gratisupload.dk/vis_billede/64302/
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2012 - 21:30 #5
du har en del åbne spørgsmål

der ville sikkert komme mange flere foreslag hvis du lukkede og belønnede dem der hjalp dig

http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/Thomsen11
Avatar billede Thomsen11 Nybegynder
06. april 2012 - 22:55 #6
poko1: I diskhåndtering får jeg oplyst følgende. Venstre kolonne i oversigten: Disk 1. Grundlæggend. 931,51 GB. Online. Ikke-allokeret.
treatmenice: Tak for din påmindelse. Har ryddet lidt op gamle spørgsmål. Resten har ikke afgivet svar, så må stå som stadig ikke-løste spørgsmål.
Avatar billede pstidsen Novice
06. april 2012 - 22:57 #7
Ja kig lige på disse: http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/Thomsen11 De er jo flere år gamle nogle af dem :o)

Huskede du "Sikker fjernelse..." sidste gang????
Avatar billede poko1 Ekspert
06. april 2012 - 23:18 #8
Online. Ikke-allokeret.er du sikker på at der så ikke står RAW!!
der hvor der oplyses hvilket filsystem?
Avatar billede Thomsen11 Nybegynder
06. april 2012 - 23:24 #9
Ja. Kan ikke finde nogle steder, hvor der står RAW. Tjek printscreen her: http://gupl.dk/677323/
Avatar billede poko1 Ekspert
06. april 2012 - 23:29 #10
Nej det er jo rigtigt den ser ud som om den er tom og skal allokeres du skal så højreklikke og vælge ny simpel diskenhed
vælge hvor store partitioner og hvilket filsystem du vil have.
Avatar billede Thomsen11 Nybegynder
06. april 2012 - 23:31 #11
Men sletter jeg så ikke alle dataene? Disken er jo som sagt fuld af familiebilleder, som vil være super ærgerlige at miste!
Avatar billede poko1 Ekspert
06. april 2012 - 23:34 #12
Jeg tror det er for sent den er jo ikke længere formateret jeg ved jo ikke hvad du har sagt ja til men den ser ikke sådan ud af sig selv.Jeg ved heller ikke om Recuva vil hjælpe?
http://www.filehippo.com/download_recuva
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2012 - 23:47 #13
Måske kan Testdisk genskabe en filtabel? men det er ikke sikker når der står ikke-allokeret. Men det er da et forsøg værd.
http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Download
Og her er en brugsanvisning Step by step. http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Step_By_Step
Der ligger også et program til at hente data ud af disken med "Photorec" det køres som administrator.
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2012 - 07:32 #14
man bør altid have hirens liggende på cd/dvd

der ligger alle de værktøj du skal bruge også til det her problem

http://www.hiren.info/pages/bootcd

hent den her i bunden

http://www.hirensbootcd.org/download/

boot op på den og værsgo der ligger alt det du skal bruge
se i oversigten inden brug

m,v,h
Avatar billede Thomsen11 Nybegynder
07. april 2012 - 12:31 #15
treatmenice: Hvilket af de mange værktøjer skal jeg bruge?
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2012 - 13:52 #16
#14 ja eller på USB stick, det har jeg selv.
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2012 - 07:41 #17
sæt en usb stick i maskinen eller en ekstern harddisk og lad den starte op i xp mod via cd----hiv det du vil bruge over på de dimser du bruger

når billederne så er reddet kan du rode med partitionen på den eksterne harddisk der driller

men stort set så læs på hirens cd via deres hjemmeside hvilke programmer du skal bruge

hvis den ikke kan ses via hirens cd er du på den
Avatar billede Thomsen11 Nybegynder
08. april 2012 - 15:03 #18
Ved at køre mini xp via. Hirens CD´en er problemet fuldstændig det samme. Jeg kan ikke finde harddisken i denne computer, men kan godt se den under enhedshåndtering. I diskhåndtering ser den også ud som før. Er der andet jeg kan gøre?
Avatar billede pstidsen Novice
08. april 2012 - 15:50 #19
Har du prøvet Recuva?
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2012 - 16:36 #20
der ligger også værktøj til at reparere mistede partitioner på hirens

se under denne her

MBR (Master Boot Record) Tools