Avatar billede n-emy Nybegynder
07. april 2012 - 19:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problem med jquery funktion

Hej derude

Jeg har et jquery-script (har ikke selv programmeret den), jeg godt kunne tænke mig at tilføje en lille funktion til =) Jeg er ikke den store jquery-haj, men er ret overbevist om det er en tilføjelse der er hurtig at lave for en med forstand på det =)

Scriptet er forneden, og det den gør er at reloade en php-side (uden at man behøver at refreshe siden) hvor den så giver en get funktion via $id. Den tilføjer samtidig klassen .current til det link man har trykket på. Det jeg godt kunne tænke mig at scriptet også gjorde var, at hvis man trykker på det link der allerede er current, at den så kun fjerner klassen og ikke tilføjer den igen :) Hvis det giver mening :)

    $('div.dynamic-view div.controlstop div.dealertype > a').click(function(dealer)
    {
    dealer.preventDefault();
        // Variables
        var $e = $(this);
        var $id = $e.attr("id");
        var $view = $e.closest('div.dynamic-view');

        // Load and do animation
        $.get('/test.php', { dealer_type: $id}, function(data)
        {
            if(data.length <= 1) return; // if data is not an error code
            // Fade out and remove news items
            $('div.news-item', $view).fadeOut(400, function()
            {
                $(this).remove();
            });

            // Apend new *hidden* news items to the view and fade in
            $view.append($(data).hide().delay(400).fadeIn(400));
        });

        // Change current
        $('div.dynamic-view div.controlstop div.dealertype > a.current').removeClass('current');
        $e.addClass('current');

        // Set cookie
        $.cookie("view_dealer", $id);
    });
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2012 - 19:43 #1
if (!$e.hasClass('current'))
    $e.addClass('current');

Det lyder næsten for let... Er det et trick-spørgsmål ?
Avatar billede n-emy Nybegynder
07. april 2012 - 20:04 #2
Som jeg sagde, jeg er ikke selv inde i jquery, men det er derhenad.

Problemet er at hvis jeg bare tjekker om e har klassen current så gælder den for alle linksne.

Der er 2 valgmuligheder:
Privat
Erhverv
(Begge er angivet i linket med id #)

Hvis Privat allerede er current og der trykkes på privat igen så skal current fjernes. Hvis Privat allerede er current og der trykkes på Erhverv så skal current fjernes i privat og tilføjes i erhverv.

Og det samme den anden vej rundt :)
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2012 - 22:41 #3
Det lyder som en radio-button..
Avatar billede n-emy Nybegynder
25. november 2012 - 19:37 #4
Droppede funktionen. Lukker.