Avatar billede stjo83 Novice
08. april 2012 - 13:06 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP!! Jeg mangler en adaptor til min strømforsyning /- bundkort

Jeg har lige købt en ny psu (Corsair CX430) hvor der går et 6+2pin PCI-Express ned til bundkortet (H-Aira-RS780L-uATX)!... Men bundkortet skal have et 4pin ATX :'(

Så nu har jeg altså brug for hjælp til at finde en adapter der har 6+2pin pci-e HUN i den ene ende & 4pin atx HAN i den anden ende :-)

På forhånd tak for hjælpen !!

- mvh stefan
Avatar billede stjo83 Novice
08. april 2012 - 16:05 #2
hej kurt :-)

ja hvis den havde været omvendt, således at han-delen er 4pin & hun-delen er 8pin
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2012 - 16:15 #3
Du har dette kabelset, det er svært at se der skulle mangle noget til et almindelig bundkort http://peecee.dk/upload/view/360678
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. april 2012 - 17:07 #4
Kan du ikke lige forklare dit problem lidt bedre?

Bundkort skal have 6/8 pin + 4 pin.

Hvor i ligger dit problem?
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. april 2012 - 17:12 #5
Rettelse til #4
Bundkort skal have 20/24 pin + 4/8pin.

Sikker på det store stik af dem ikke blot lige skal skilles ad, som på dette billede?
http://www.smps.us/atx-connector-20-24pin.jpeg
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. april 2012 - 17:14 #6
Avatar billede stjo83 Novice
08. april 2012 - 17:25 #7
@valbycom + @john_stigers :

Det er da super simpelt at forstå!! Som man netop kan se på billedet valbycom postede, så er kabelsættet med et 6+2pin pci-e stik til bundkortet !!

Men bundkortet kører med 4pin atx!!

så igen : et stk. kabel med 6+2pin PCI-e HUN i den ene ende, og 4pin ATX HAN i den anden ende
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. april 2012 - 17:41 #8
Det er lidt som om du ikke læser...

Dit bundkort har 24 pin "main connector", men det kan sikkert sagtens bruge 20 pin, så tag 4 pin stikket og brug det.
Det gjorde jeg med min gamle PSU.
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2012 - 17:42 #9
Fint billede fra stigers. Det viser da at der er hvad der er brug for.
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. april 2012 - 17:43 #10
P.s.
Lad venligst være med at bruge udråbstegn, da det får det til at se ud som om du "banker i bordet" for at få os til at forstå, og det virker forkert når du ikke læser det vi skriver og ikke reagerer direkte på det.

Tak :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. april 2012 - 17:45 #11
#9
Nu var det kun til demonstration, for at få stjo83 til at se at han skal tænke lidt over hvad han sidder med, samt evt. læse manualen hvor det også står i :)

Billedet er til en helt anden type PSU.
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2012 - 17:54 #12
Nå Ok, men så må spørger jo ud fra demonstrationen se sig til rette på de kabler som der faktisk er :)
Avatar billede stjo83 Novice
08. april 2012 - 18:29 #13
@john_stigers :

billedet som du linker til i #5 er netop de stik som jeg skal bruge på bundkortet!!

men fra psu'en kommer der et 6+2pin PCI-E :'( og det er altså dette der skal laves om til 4pin ATX!...
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. april 2012 - 18:53 #14
#13
Læs lige #8 igen.
Avatar billede stjo83 Novice
08. april 2012 - 19:21 #15
ej nu holder i altså op !!

kunne du /- I ikk tage og forstå opgaven ordentligt i stedet for ??

fra psu'en kommer der rigtig nok 1 stk. main-connector ud... den er fin og ikk problemet!

men der ud over kommer der også 1 stk. 6+2pin PCI-Express !! og det er dette som skal laves om til 4pin ATX

Kurt postede et link til et billede i #1 som jeg svarede på i #2 :-) har man set og læst disse, i øvrigt efter min beskrivelse af opgaven allerførst!? så kan der da umuligt være noget at misforstå!?
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2012 - 20:00 #16
Du har en 4+4 pin som skal deles i 2.
Avatar billede stjo83 Novice
08. april 2012 - 20:04 #17
nej jeg har en 6+2pci-e fra psu'en som skal laves om til en 4M ATX
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2012 - 20:08 #18
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. april 2012 - 20:29 #19
Du kan ikke slutte 6+2 PCI-E til ATX. Punktum.
Du HAR et 4+4 pin - kig videoen i #17, og så gentager jeg mig selv:
... få stjo83 til at se at han skal tænke lidt over hvad han sidder med, samt evt. læse manualen hvor det også står i :)

P.s.
fra #10:
Lad venligst være med at bruge udråbstegn, da det får det til at se ud som om du "banker i bordet" for at få os til at forstå, og det virker forkert når du ikke læser det vi skriver og ikke reagerer direkte på det

Læs og lær - tak!
(Det var så mit 1. udråbstegn, men med den attitude du fremturer med indtil videre, har jeg mest af alt lyst til at afmelde spørgsmålet)
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. april 2012 - 20:29 #20
Videoen i #18 selvfølgelig ;)
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2012 - 20:50 #21
Når stikket er et 4+4 pin som kan skilles til 2x4 pin er det sandsynligvis fordi, at der på nogle bundkort, som på mit eget Gigabyte, kræves netop 4+4pin.
Avatar billede stjo83 Novice
08. april 2012 - 20:52 #22
@ john_stigers :

Udråbstegn har intet at gøre med at banke i bordet !!

Det er blot min måde at skrive /- chatte på :)

Men du må gerne forlade tråden for min skyld... Så har du da også hjulpet lidt til i denne sammenhæng :)

@ Valbycom : Tak for din video ;) Allerførst vil jeg sige at der ikke fulgte nogen manual med som der burde :'( Havde der gjort dette, kunne vi have undgået meget af denne "frem og tilbage"

Når det så er sagt... Så ER 4+4ATX stikket fundet nu ;) Det var blevet bundtet op i farten ;) (det er jo hvad der sker)
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2012 - 21:07 #23
Nå ja det kan det da. Så lægger jeg et svar så vi kan få rundet af. John Stigers kan jo gøre det samme:)
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. april 2012 - 21:10 #24
#22
Og du kunne ikke finde manualen på nettet, og tjekke? Det ville være en god ide, nu du ikke har så meget forstand på det.

"så meget forstand på det" bunder i at du ikke kunne lure at du blot skulle kigge efter stikket  - ref #5 (det er tilladt at tænke videre selv ;))
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. april 2012 - 21:13 #25
Springer over point.
Avatar billede stjo83 Novice
08. april 2012 - 21:31 #26
Ja du havde da heller ikk fået nogle dit fjxxx :-(

Hva' ligner det at tale til folk, som om de var født i går??

Så hold dig dog hellere væk i stedet for!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. april 2012 - 22:08 #27
Hallo min ven.
Kig smilies med mere og lær omgangstonen i et forum - specielt eksperten.dk

P.s.
Ny bruger, og ikke et ret godt første gangs indtryk!!!
At du censurerer dine ord for det kun til at virke dobbelt stødende!!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. april 2012 - 22:09 #28
Jeg har på intet tidspunkt talt ned til dig.
Du vil overhovedet ikke være i tvivl hvis jeg gør, DET kan jeg garantere.
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. april 2012 - 22:12 #29
Eksperten er et forum hvor vi hjælper til en løsning, og nogen gange skal man altså også tænke selv.