Avatar billede 39212 Nybegynder
08. april 2012 - 15:20 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Ekstern harddisk bliver ikke registreret

Hej.
Lige pludseligt vil min computer ikke kendes ved min eksterne haddisk. Det er uanset hvad jeg finder på så registrerer den ikke at jeg sætter harddisken til. Tager jeg harddisken og sætter den til en anden computer er der intet i vejen. Tilslutter jeg almindelige USB nøgler er der ej heller noget i vejen, men min eksterne harddisk vil den under ingen omstændigheder kendes ved.
Jeg har som et forsøg formatteret den (ved hjælp af en anden computer) men det har ikke hjulpet. Når jeg tilslutter den, kommer der dog den velkendte lyd (ding-dong)men den bliver ikke registreret noget sted og jeg kan ikke se filer aller andet jeg har på harddisken. Den er der ganske simpelt ikke.
Jeg har desuden slettet den fra device manager i kontrolpanelet og derefter genstartet computeren. Men den kom ikke tilbage.
Hvad kan der være galt, når den sagtens kan køre fra en anden computer?
08. april 2012 - 15:23 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

DISKHÅNDTERING ???
Avatar billede poko1 Ekspert
08. april 2012 - 15:39 #2
Er det en 2½" disk hjælper det ofte at bruge et Y kabel.
http://www.av-cables.dk/usb-stroemkabel/
Avatar billede milter Ekspert
08. april 2012 - 15:52 #3
#1 er inde på det, så prøv at kigge her:

http://www.techspot.com/vb/topic59682.html
Avatar billede 39212 Nybegynder
08. april 2012 - 17:34 #4
Ja selvfølgelig undskyld.
Jeg bruger  windows 8 Consumer preview.
Harddisken har uden problemer kørt indtil for et par dage siden (også under wondows 8) hvor jeg tog computeren med til Sverige. Da jeg komh hjem i går ville den ikke kendes ved den. Harddisken bruger egen strøm (altså ikke USB strøm).
Der er ydermere sket det at jeg har nu har forsøgt mig med en anden harddisk der anvender USB strøm og har Y-kabel og den kan computeren heller ikke finde.!!!!
Men begge bliver registreret af "device manager" under "disk drives"
når de bliver sat til computeren.
Klikker jeg på "Devices and printers" i kontrolpanelet kan jeg også se min harddisk, men klikker jeg på computer på skrivebordet findes den ikke og jeg kan ikke se indholdet af den endsige komme i kontakt med den. Det bliver mere og mere mystisk.
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2012 - 17:39 #5
Har du set i DISKMANAGER ? Måske mangler disken bare et drevbogstav?
Avatar billede 39212 Nybegynder
08. april 2012 - 17:44 #6
Hvordan gør jeg lige det?
Avatar billede poko1 Ekspert
08. april 2012 - 17:46 #7
Er der noget her der hjælper?
http://gratisupload.dk/vis_billede/64302/
Avatar billede milter Ekspert
08. april 2012 - 17:46 #8
#4+5+6.

Kig på linket i #3
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2012 - 17:47 #9
Du højreklikker på disken, så kommer der en box hvor der mulighed for at tildele eller forandre drevbogstav. Så giver du bare disken et bostav.
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2012 - 17:50 #10
#7 ja det er da også rigtigt:)
Avatar billede milter Ekspert
08. april 2012 - 17:52 #11
Avatar billede 39212 Nybegynder
08. april 2012 - 18:16 #12
Så fik jeg min harddisk tilbage, dog med den begrænsning at jeg skal skrive et nyt drev bogstav hvis jeg sætter en anden harddisk ind, for så bliver bogstavet slettet!!
Jeg ved ikke om det kan laves så computeren blot vælger et ledigt bogstav. Så længe man kan huske hvordan man gør, så går det :-)
Tak til jer alle Jeg vil prøve at genoprette mine data.
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2012 - 18:23 #13
Ok, men det var nu mere rimeligt, at du gav point til milter og ikke til dig selv.
Avatar billede 39212 Nybegynder
08. april 2012 - 19:42 #14
Hovsa hvordan retter jeg det?
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2012 - 20:03 #15
Du kan oprette et nyt spørgsmål på 60 point som hedder "Point til milter" I spørgsmålet lægger du et link til dette spørgsmål - altså det som står foroven: http://www.eksperten.dk/spm/960851
Avatar billede milter Ekspert
08. april 2012 - 20:13 #16
@39212.

Dit problem med, at andre diske bliver tildelt nye drevbogstaver, kan måske løses ved at give hvert externt drev deres egne drevbogstaver og koble hvert enkelt til forskellige USB-porte. De skal så fremover altid kobles til den USB-port, de sad i, da drevbogstavet blev tildelt.

Prøv at starte med bogstavet M til den første, N til den næste, osv.

Men, der er ingen garanti for, det vil virke :-)
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2012 - 20:23 #17
Avatar billede 39212 Nybegynder
08. april 2012 - 20:24 #18
Problemet er opstået fordi jeg har haft computeren med i Sverige og der har anvendt et USB modem, som har brugt harddiskens drevbogstav.
Når jeg så kommer hjem har harddisken altså ikke noget bogstav.
Såvidt tror jeg jeg har forstået det.
Lige nu ligger jeg og kopierer mine data tilbage på mi harddisk fra en anden, men den har jeg også måtte tildele et bogstav. Jeg kan derfor godt forestille mig at jeg i fremtiden kan komme ud for andre medier som skal tildeles et bogstav manuelt.
Nuvel - jeg har etop lavet en lille lap papie hvor der står hvordan man gør, så går det vel.
Jeg har lavet et nyt spørgsmål til dig milter, med 60 point.
Jeg er ikke særligt stiv i disse ting, så hvis du lige svarer, så skal jeg prøve om jeg denne gan kan give dig point i stedet for mig selv.
Avatar billede milter Ekspert
08. april 2012 - 21:01 #19
#18+17.

Helt fint. Pointsystemet her på eksperten.dk er ikke særligt gennemskueligt. Jeg håber, du får det hele reddet :-)

Og tak til dig, valbycom :-)