Avatar billede Seba4969 Praktikant
09. april 2012 - 18:35 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Kan jeg hente apps uden internet abonnement?

Jeg har tænkt mig at købe en ny telefon, som kan hente alle de der apps. Altså spil osv.

Men jeg tænkte på.. hvis jeg nu ikke har et mobil abonnement som har internet (Jeg må/kan ikke bruge internet, kan jeg så hente apps til min nye telefon?

Jeg har hørt noget med at man kan koble sin telefon til computeren og hente apps derfra. Men skal jeg også betale for det ??
Avatar billede Mallen32 Nybegynder
09. april 2012 - 18:39 #1
Jeg går ud fra at du hvis du køber en med wifi kan downloade derfra uden at det koster penge!
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. april 2012 - 18:57 #2
Men vær opmærksom på at gratis apps kræver og bruger internet adgang for at vise reklamer.

Hvorfor i alverden må du ikke få dada med i dit abonnement? Er det dine forældre der siger nej?

Det virker lidt som om, de er bange for en stor telefonregning...
Der er ikke ret mange selskaber der kræver betaling for ens forbrug udover det inkluderede i en pakke.
Disse bruger det der populært kaldes speeddrop. Dvs. hastigheden sænkes blot.
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. april 2012 - 18:57 #3
dada = data :)
Avatar billede Seba4969 Praktikant
09. april 2012 - 20:23 #4
John : Det er mine forældre som lige pt betaler mine telefon regninger.. men jeg vil da gerne have data og må sikkert også gerne. Ville bare vide om det kostede en formue eller hvad for at downloade /spille apps.

Så hvis jeg henter et gratis app så kræver det jeg har wifi ?
Avatar billede Seba4969 Praktikant
09. april 2012 - 20:24 #5
ps. Jeg har tænkt mig at købe denne http://www.elgiganten.dk/product/mobil-gps/mobil-uden-abonnement/S5660GREY/samsung-galaxy-gio-s5660-gra
Den er okay efter min mening og har wifi osv.
Jeg vil ikke have en telefon som Iphone eller ipad osv. da de tager al min tid hvis jeg får en.
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2012 - 20:37 #6
Er det er en iPhone, så kan du hente apps via iTunes og få dem overført til din iPhone ved at synkronisere den, og jeg tror du kan gøre noget lignende med apps fra Google Play (til Android), men jeg har ikke selv prøvet endnu.

Og hvis du har wifi derhjemme kan du gøre som Mallen32 skriver. Jeg har ikke oplevet gratis apps med reklamer der ikke fungerer uden internet adgang, og så slipper man for at spillet hakker når den vil hente nye reklamer (har en gammel iPhone), men jeg har heller ikke prøvet dem alle sammen. :)

Kan man overhovedet få et mobilabonnement uden internet adgang (GPRS/3G plejer at følge med). Telefonen kan godt finde på at bruge lidt datatrafik af sig selv, specielt om natten eller tidlig morgen når man ligger og sover. :)
Avatar billede Seba4969 Praktikant
09. april 2012 - 21:05 #7
tolamaps : Jeg har skrevet ovenover at jeg vil købe en samsung galaxy s5660 gio. Der føgler Google Play med og WiFi.

Jeg ved ikke hvad du mener med WiFi derhjemme (trådløst internet eller hvad?)

Jeg tror skam også at jeg har GPRS/3G, men jeg bruger det ikke lige nu, da jeg har en nokia. En meget oldschool. Kan ikke høre musik, billeder osv.

Men jeg kan se at der to der mener, at hvis jeg køber en telefon med WiFi, så kan jeg godt hente apps gratis.

Jeg troede ellers at WiFi kostede noget, men..man lærer noget nyt hver dag :D
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. april 2012 - 21:05 #8
Kan man overhovedet få et mobilabonnement uden internet adgang (GPRS/3G plejer at følge med).

Ja, men mange af discountselskaberne har data med i deres "pakker".

Seba4969, hvor er i kunde henne idag? Så er det jo nemt at undersøge hvad det vil koste at have data på sin telefon, og en smartphone uden data, er sgu lidt en amputeret fornemmelse... ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. april 2012 - 21:08 #9
Ja du kan hente gratis apps, men de vil bruge data. Jeg har kunder i røret hver dag der undrer sig over dataforbrug på deres telefon abonnement, og de gratis apps er næsten hver gang synderen.

(Jeg er ansat ved Telenor)
Avatar billede Seba4969 Praktikant
09. april 2012 - 21:20 #10
John, jeg er kunde hos Telmore.

Når jeg bruger data betaler man så noget? ved ikke hvad min pakke er :D
Avatar billede Seba4969 Praktikant
09. april 2012 - 21:23 #11
Jeg har lidt set at jeg tror jeg har basic pakken hos telemore og hvis jeg måske skal have 1 gb data så koster det 99 om måneden osv. med 3 gb så det 150.-

Så hvis jeg tager pakken med 3 gb data til 150.- så betaler jeg kun det og ikke mere vel? :D
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. april 2012 - 21:57 #12
Internet på mobilen 1Mbit/384 kbit - 1 GB    Pris pr. måned.
49 kr.

Internet på mobilen 2Mbit/384 kbit - 5 GB    Pris pr. måned.
149 kr.

Det er de pakker de har, men de har IKKE speeddrop.
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. april 2012 - 21:58 #13
Så en app som 3G Watchdog skal du huske at hente som det første!
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. april 2012 - 21:59 #14
Nu vil jeg ikke sælge Telenor som sådan, men...

3 Gb, 5 Mbit/1mbit kr. 49 ...
Avatar billede Seba4969 Praktikant
09. april 2012 - 22:05 #15
ok hvor fandt du de oplysninger henne ? :D Måske et link. Den ser god ud den med 5 gb data, så kan jeg da hente en del apps.

Jeg ved ikke helt hvad Speeddog er for noget.

3G Watchdog er noget google play har og det ser da meget god ud. Det advarer en og gør at man ikke bruger så mange penge..

3 gb, 5 Mbit/1mbit kr 49 det ser da okay ud. Må tænke over det
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. april 2012 - 22:29 #16
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. april 2012 - 22:31 #17
Der er ingen der har nævnt Speeddog?

Speeddrop kig #2.
Avatar billede Seba4969 Praktikant
10. april 2012 - 16:43 #18
Jo du har nævnt det 2 gange :D Men det lige meget.

Jeg tænkte : Hvor mange apps kan jeg hente for 1 gb data?
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. april 2012 - 19:16 #19
De svinger meget i størrelse, så et sted mellem 50 - 250 alt efter størrelse.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. april 2012 - 19:17 #20
Rettelse:
Mellem 50 - 2500 apps.
Avatar billede Seba4969 Praktikant
10. april 2012 - 19:38 #21
ok så ca. 1 gb = 50 apps (måske)osv.

Jeg har bestilt en telefon i dag. Det en Samsung Galaxy Y. Og har taget en ny pakke med 1 gb i. Til omkring 100 kr om måneden.
Avatar billede Seba4969 Praktikant
10. april 2012 - 20:26 #22
Jeg tænkte på:

Data er jo til internet. Og de fleste apps skal bruge internet. Så vil det sige at når jeg åbner et spil app eller bare app, så bruger appen data? Fordi jeg har lige købt 1 gb data om måneden og er det meget eller lidt?

Har på fornemmelsen at min maks. data forbrug om måneden omskrider, hvis jeg bruger apps hele tiden. Forstår du mig ? Eller sig til...
Avatar billede Seba4969 Praktikant
30. juni 2013 - 00:41 #23
oooo