Avatar billede bamseurt Praktikant
11. april 2012 - 10:08 Der er 17 kommentarer

PPTX til DVD format

Hej
Jeg har lavet et diasshow i powerpoint i windows 7.
Der er 800 dias og der er 9 små filmklip fra youtube.
Når jeg kører diasshowet på min egen pc, så fungere det fint, men når jeg lægger det over på usb stick, og vil starte det på en anden pc, så virker det ikke.
Jeg har også brændt det ned på en disk sammen med alle filmklippene, bare for at være sikker, men når man sætter disken i en anden pc, så viser den bare et "x" ud fra hvert billed.

Jeg vil MEGET gerne lave en film ud af dette diasshow da jeg har brugt mange måneder på at lave alle de 800 dias.
Man kan bare starte med det første dias og trykke "start dias" og så køre de 800 dias inkl. de 9 film, automastisk og vare i 1½ time.

Men jeg ved ikke, hvordan jeg får converteret pptx til et dvd format, som man kan se på sin dvd afspiller.
Jeg har prøvet at download flere forskellige convert programmer, men ingen af dem virker.

Hvad skal jeg gøre?
Jeg giver mange point til den der giver mig programmet / løsningen til mit problem.

Point bliver givet i det øjeblik at jeg kan se mit 800 sider diasshow på mit fjernsyn fra dvdafspilleren.
11. april 2012 - 10:19 #1
Tanke: Har du linket til billederne/videoer i PowerPoint ?
Avatar billede bamseurt Praktikant
11. april 2012 - 11:56 #2
linket?
11. april 2012 - 12:12 #3
... altså der i PowerPoint filen blot "pejes" på (billed)filen og den loader DERFRA når (billed)filen skal bruges.
Hvis så Powerpoint filen køres alene fra en anden placering, kan den jo ikke 'finde' (billed)filen - derfor [X] ...

Hvis du har ~800 billeder i PowerPoint filen bør den jo være pæææææænt stor i fil størrelse ? Hvis det i det hele taget går godt på den måde ?
Avatar billede bamseurt Praktikant
11. april 2012 - 12:17 #4
hvordan får jeg et filmklip til at blive "sat fast" i powerpoint, så den ikke skal finde filen fra en anden placering?
Avatar billede pstidsen Novice
11. april 2012 - 12:18 #5
Avatar billede pstidsen Novice
11. april 2012 - 12:47 #6
#4: Kan man ikke med film, kun musik.
11. april 2012 - 12:57 #7
Hvad med en form for 3. parts ScreenRecorder ? Med PowerPoint showet kørende automatisk og blive 'optaget' On The Fly...
Avatar billede bamseurt Praktikant
14. april 2012 - 12:04 #8
jeg kan ikke gå ind på siden.
Mit antivirus har blokeret for siden.
Avatar billede bamseurt Praktikant
14. april 2012 - 12:06 #9
så man kan faktisk kun afspille filmklip i powerpoint showet, hvis man afspiller det fra sin egen pc?
14. april 2012 - 12:09 #10
Ref #9: Du kan afspille fra en 'enhed' hvor ALLE filerne/billeder/... ligger i samme 'sti' som oprindeligt...

---

PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede bamseurt Praktikant
14. april 2012 - 12:12 #11
En skam for jeg ville VIRKELIGT VIRKELIGT gerne have lavet det om til en dvd man kan afspille i dvd maskine.
Der MÅ da også være et eller andet program der kan converter det hele til en lang film..
14. april 2012 - 12:23 #12
#7 ???
Avatar billede bamseurt Praktikant
16. april 2012 - 07:54 #13
Har du ikke et link til et converterings program?
Eller tænker du at jeg skal lade diasshowet køre og så have et videokamera til at stå foaran?
16. april 2012 - 15:48 #14
...og så have et videokamera til at stå foaran... - nej *S* ... et program kørende 'usynligt' i baggrunden, som optager realtime hele skærmbilledet til én videofil... imens PowerPoint 'filmen' kører for fuld skærm ...

Sakset fra anden tråd - er IKKE checket ->
Optage fra skærmen

Hypercam: http://www.hypercam.com/
HyperSnap-DX: http://www.hyperionics.com/
WinGrab http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=443
Fraps (1.90D) : http://www.fraps.com/downloads.htm
Snag-it: http://www.techsmith.com/
Windows Media Encoder: http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/DA/9series/encoder/default.asp
Avatar billede bamseurt Praktikant
03. maj 2012 - 09:01 #15
når man starter programmet, så optager den skrivebordet, men hvis man starter powerpoint, så fortsætter den med skrivebordet?
03. maj 2012 - 09:24 #16
Hmmm...

Også i FULD skærm ?

(Du skal muligvis ind og fedte med noget opsætning ved Grafikkort - kender ikke trixet i WIN7 ...)
Avatar billede pstidsen Novice
03. maj 2012 - 12:10 #17
Hvilke(t) program(mer) har du prøvet? Prøv CamStudio.