Avatar billede mondo Novice
11. april 2012 - 14:51 Der er 2 kommentarer

XP driver til Windows 7

Hej,

Kan man med sandsynlighed bruge en netværkskort XP driver til Windows 7?

Når jeg tjekker om min computer kan køre Windows 7, får jeg at vide, at jeg skal bruge en ny driver (HP computer fra 2006). Dog ser det ikke ud som om der findes en Windows 7 driver - så vil bare høre om der er sandsynlighed for den virker alligevel - eller om det er 100% sikkert den ikke virker?
Avatar billede Blandy Praktikant
11. april 2012 - 14:59 #1
brug vista driver. Det er samme kerne. så vista driver burde virke.
Avatar billede jensenjs Juniormester
11. april 2012 - 15:07 #2
Du skal nok være mere specifik.
Hvad er meddelelsen helt nøjagtig?
Hvilken driver er det der mangler?

Og gerne noget mere om PC'en, model, stationær, bærbar, ram, processor, osv. osv. osv.

Hvis du stadigvæk har XP på den, så prøv at hente programmet
"Aida Worldwidesysinfo" det er freeware, det skal ikke installeres, og kan afvikles fra et USB drev.
Programmet giver mange oplysninger om din computer, og viser det på en overskuelig måde.

http://www.softpedia.com/get/System/System-Info/AIDA.shtml

Lav en mappe på skrivebordet, og udpak det til den mappe.
Åben mappen og kør filen aida32.exe

Hvis du vælger at installerer Win7
Så bør du sikre dig at du har en netværks driver eller en anden computer med adgang til internettet, så du har hul igennem og kan søge drivere.
Og så brug slimdrivers fra http://www.driverupdate.net/
Den finder de fleste drivere,
hvis den har adgang til internettet selvfølgelig :)