Avatar billede hansuwe Juniormester
12. april 2012 - 00:07 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Fortsættelse af Spm 960388, Notebook "fryser"

Hej
jeg er ked af, at jeg pr. 7. april under spm 960388 har skrevet noget forkert angående det lille program msinfo32.exe, som bruges til at starte "Systemoplysninger" og herunder Windows fejlrapportering.
På min ældre desktop PC, der kører Windows XP / SP3, ligger dette program i C:\ Windows / system32 i en undermappe: dllcache som en file.
MEN på den nye notebook, som kører Windows 7 home premium 64 bit ligger programmet
et helt andet sted: I C:\ Programmer / Common files / MS shared / MS info.
Det har yderligere oplysningen: ver. 6.1.7601.17514.
Men uanset de forskellige placeringer har programmet den nævnte funktion:
At starte Windows fejlrapportering. Og som nævnt pr. 7. apr. kan der laves genveje til programmet.
Iøvrigt vil jeg melde, at notebooken IKKE er endelig kureret, den finder stadig på
helt tilfældigt at "fryse".
Derfor har jeg endnu engang forelagt det for HPs support-folk. Herfra kom så et forslag om yderligere at hente og installere et program. Dette er hentet men ikke installeret endnu.
Problemet er, at fejlen med den frosne skærm ikke kan fremprovokeres.
Spm 960388 blev forleden afsluttet for tidligt, der kunne så ikke skrives yderligere.
Håber det er OK at lave denne fortsættelse.
Mvh., hansuwe
Avatar billede hansuwe Juniormester
16. april 2012 - 16:55 #1
Hej,
så kommer næste runde af fortsættelses-romanen. Diskussionen med HPs supportfolk har ikke ført til noget afgørende endnu. I den seneste tid er der igen sket en række helt tilfældige "frysninger" af notebookens skærm, hvor maskinen går helt i stå. Man må slukke for strømmen, vente et par minutter og så starte "fra kold". Så kommer den igang på helt normal måde.
Ovenpå sådan en hændelse har vi så straks pr. genvej kaldt msinfo32.exe frem og åbnet for "Windows fejlrapportering". Når oversigten er fremme, er der i første kolonne  datoer og klokkeslet for registrerede fejl. MEN: ved at kigge efter tidspunkterne hvor "frysning" netop er sket, så er der intet registreret. Notebooken pakker altså abrupt sammen, og der er ikke tid til, at nogen fejlrapport registreres. Så mit spørgsmål er fremdeles: Er der nogen, der kan genkende fænomenet og kan give et råd om, hvor man burde gribe ind ? Er der noget, som burde af-installeres og geninstalleres ?
Mvh., hansuwe
Avatar billede hansuwe Juniormester
17. juli 2012 - 22:45 #2
Hej en sidste gang,
det er nu 3 måneder siden, jeg sidst skrev,
og i mellemtiden har ingen udefra reageret
med noget forslag / nogen oplysning.
I den forløbne tid er "fryse-fænomenet" blevet sjældnere,
men er ikke ophørt helt.
Det er muligt, at automatiske opdateringer fra HP,
som bliver anmeldt en gang imellem, har kureret det
ihvertfald delvist.
Jeg vil derfor lukke spørgsmålet 960388 / 961092 helt nu,
idet jeg selv har skrevet ovenstående pro forma svar.
Jeg takker af,
mvh., hansuwe