Avatar billede microjet Nybegynder
12. april 2012 - 15:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Link Visio 2010 diagram til Word

Hejsa

Jeg har forgæves forsøgt at linke en bestemt side i visio til en bestemt side i word.

Mit visio dokument indeholder flere sider!

Jag kan sagtens linke et visio dokument til word, men alle de steder jeg linker skal jeg vælge visio-siden og dernæst gemme visio-dokumentet, men hvis jeg klikker update på et andet object der peger på samme visio dokument vil den nu vise den side som der var aktiveret sidst det blev gemt.

Med andre ord, har jeg ikke fundet en metode hvor jeg kan linke en bestemt side/diagram i mit visio-dokument til mit word dokument, således at jeg bare kan rette ét sted.

Den eneste løsning vil p.t. være at splitte visio-dokumentet op i enkeltsider = mega dårlig løsning

Der er mange links der forklare dit og dat, men det virker bare ikke sådan at rettelser tager effekt i word dokument og omvendt

Så jeg håbede der var en der havde løsningen!
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
12. april 2012 - 16:07 #1
Prøv at benytte fremgangsmåden beskrevet i denne tråd:
http://www.tech-archive.net/Archive/Visio/microsoft.public.visio.general/2004-06/0150.html

Hvis du prøver at taste Alt+F9 i Word-dokumentet, så du kan se feltkoder, vil du se, at feltet, der indsættes, indeholder en feltkode ca. som følgende:

{ LINK Visio.Drawing 11 "[sti til Visio-fil med \\ mellem hvert led]\\~[navn på Visio-siden]" \a \p }

Hvis du indsætter første link-felt som beskrevet i ovennævnte tråd, kan du kopiere feltet til andre steder i Word-dokumentet og blot rette navnet på Visio-siden til et andet sidenavn (mens feltkoder er vist), taste Alt+F9 igen for at skifte til feltresultat, taste F9 mens tegningen er markeret- og så viser det pågældende link den side, hvis navn du lige har indsat. Det er hurtigere, end det lige ser ud til fra beskrivelsen.
Avatar billede microjet Nybegynder
13. april 2012 - 11:19 #2
Hej Lene

Det virkede!... Selv om den beskrivelse du linkede til er tilsvarende dem jeg har set... som ikke passer med menuer i 2010, så hjalp Alt+F9 mig på vej... jeg havde nemlig prøvet at at skrive /~page-1 når jeg loadede filen osv, men det virkede selvfølgelig ikke

Så smid endelig et svar Lene!

Men her kommer en komplet vejledning for Visio 2010 / Office 2010

1)Sørg for intet er valgt på den side i Visio dokumentet der skal linkes til... Vælg dernæst Home -> Editing -> Select -> Aelect All

2)Højreklik dernæst på Visio dokumentet og vælg Copy
  (Ctrl+C virker IKKE og Home -> Copy virker IKKE)

3)Sæt cursor i Word document hvor siden skal linkes til og vælg Home -> Paste -> Paste Special

4)Vælg -> Paste Link -> Microsoft Visio Drawing Object
(Man kan kun vælge PasteLink hvis man har fulgt pkt2 nøje)

5)Nu skulle forsiden eller første side i visiodokumentet vises i Word. Tryk Alt+F9 for at editere linket

6) Linket ser således ud:
{LINK Visio.Drawing.11 "C:\\Projects\\Blokdiagram.vsd" Drawing\\~Page-1 \a \p}

7)Side navnet "Page-1" ændres så til f.eks "Page-2" og herefter trykkes igen Alt+9... og der højreklikkes på Visio objectet/dokunentet der vises i Word og vælg >>Update Link<< så vises side 2

Hvis man herefter klikker på objectet i Word åbner Visio filen så den kan rettes og hvis man retter i visio dokumentet vil Word dokumentet spørge om man vil opdatere ændringerne
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
13. april 2012 - 11:44 #3
Det var godt, at du fik det til at makke ret.
Avatar billede microjet Nybegynder
13. april 2012 - 14:00 #4
Jeg har lige et spørgsmål vedr Excel links.

LINK Excel.Sheet.12 "C:\\Projects \\TEST.xlsx" "Sheet1!R1C1:R11C5" \a  \p

Ovenstående link viser 11 rækker med 5 celler i hver eller sagt på en anden måde området A1 - E11

Hvad betyder R1C1:R11C5 så?

M.v.h

Tue