Avatar billede clausito Seniormester
14. april 2012 - 12:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Netværk i andelsboligforening med kun 2 opgange

Vi har et netværk sat op hos 1 beboer (gammelt og nok amatøragtigt sat op, der er flere router osv)

Hver enkelt beboer får ledning til deres lejlighed og kan bruge Lan eller trådløs via en personlig router

Der er 10 husstande i alt

Hele opgang 1 kan komme på nettet - opgang 2 kan ikke

TDC siger der ingen fejl er men bøvl med forbindelse til opg 2

Jeg har tændt og slukket for alt

Vi har før haft problemer med beboerer, der tilknyttede egne routerer der var forkert konfigueret og dermed lammede nettet. En ekspert sagde de spyttede andre IP-adresser ud

Ved fejlfinding siger min at IP-konfiguration er forkert

Vi skal nok have fat i TDC og en teknikker. Ingen af os har nok it-viden.
Måske kan I hjælpe

Vi er ikke helt tilfredse med TDC, så måske har I forslag til anden udbyder?

Også udbyder, der kan opsætte helt nyt og simpelt netværk i vores lille boligforening
14. april 2012 - 12:54 #1
...Jeg har tændt og slukket for alt... - har du også TÆNDT bagefter ??? *G*

Prøv at lave en form for tegning fra knudepunktet (TDC?) og alle boxe undervejs ...
Avatar billede clausito Seniormester
14. april 2012 - 13:01 #2
Morsom ............ men har da engang at tænde

Jeg har ingen anelse om hvad der er hvad

Der er en boks med 6 netværkskabler tilknyttet - måske er problemet her? Kan jo pille dem ud enkeltvis men skal så fise op og ned og tjekke med egen pc

Tror teknikker er enste løsning. Vi har ikke nok viden - kun til tænd og sluk funktionen

Jeg bruger min telefon for at komme på nettet
14. april 2012 - 13:11 #3
Det lyder dyrt at en (extern?) teknikker skal 'gennemskue' systemet først ?
Så meget DU kan dokumentere først jo bedre (billigere)

Der er vel én ledning fra hver af de 10 husstande til ét fælles sted/knudepunkt ?

Hvis der er én der forbinder en lokal Router forkert SÅ giver det ballade - HAR oplevet det...

---

PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede clausito Seniormester
14. april 2012 - 13:20 #4
Vidste godt det med pouintgivning - glemte det. Tak for info

Må tjekke fit forslag nårmjeg kan få adgang til lejligheden med opsætningen
Avatar billede clausito Seniormester
14. april 2012 - 22:28 #5
Løst
1 person fjernet - forbindelse. Ved ikke hvem og hvorfor, men han må være den eneste der nu ikke er på

Alle andre er nu på nettet
14. april 2012 - 22:47 #6
... havde nok en lokal ROUTER tilsluttet med en af dens UDGANGE forbundet til jeres netværk - så er det - nogle gange - DEN der uddeler IP adresser ti alle andre - og SÅ går det op i 'hat og briller' ...

HAR oplevet det...
Avatar billede strych9 Praktikant
14. april 2012 - 23:20 #7
Skaf en 802.11q kompatibel switch, og sæt hver enkel husstand på sit eget VLAN. Det skulle isolere dem fra hinanden.
Avatar billede Thomas_NS78 Mester
15. april 2012 - 00:30 #8
karise_larry har nok ret. løsning, konfigurer hver netværksport til ikke at tillade trafik til andre interfaces end udgangen på jeres switch