Avatar billede espersen Novice
14. april 2012 - 17:41 Der er 7 kommentarer

Fritlægning af foto

Jeg mangler hjælp til fritlægning af et foto, så det kan indsættes på en lys baggrund med en let overgang (gradient).
Avatar billede KHHP Juniormester
14. april 2012 - 21:48 #1
Nu ville det være smart at vide hvilket program du bruger.
I Photoshop bruger du Magic Wand Tool
Avatar billede espersen Novice
14. april 2012 - 23:10 #2
jeg bruger Photoshop og Illustrator - men det er ikke lige der mine kompentencer ligger må jeg erkende...
Avatar billede KHHP Juniormester
14. april 2012 - 23:17 #3
Nu hvor du siger at du ikke er den skarpeste i photoshop, så har du her et screenshot der viser hvordan magic wand tool ser ud, bare for en sikkerheds skyld:
http://gupl.dk/677808/
Avatar billede espersen Novice
14. april 2012 - 23:48 #4
;o) ja mente nok det er en af måderne til at løse det på

kønt bliver det dog ikke - derfor oprettet som en opgave ;o)
Avatar billede KHHP Juniormester
15. april 2012 - 01:07 #5
Du kan også bruge Magnetic Laso-tool, som fungerer næsten ligesådan, dog med lidt mere frihed.
Hvis du nu lægger dit original-billede, der skal fritlægges op på gratisupload.dk og smider linket her, så kan jeg prøve at se hvor pænt jeg kan gøre det og så får du et nyt link, med det færdige resultat.
Jeg har mulighed for at optage på video hvad jeg gør, så kan du se hvor nemt det er.
Avatar billede mattbaker Nybegynder
16. april 2012 - 17:51 #6
Jeg ordner det også gerne - dog uden fin video

-MattB
Avatar billede espersen Novice
22. maj 2013 - 16:28 #7
fritlægningen droppes - men jeg har lidt Photo-shop som gerne skal slices ud til HTML og CSS - nogen der er klar på sådan en lille opgave ?