Avatar billede ranni Forsker
15. april 2012 - 10:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

DRM instl. ???

Hej.
Kan man instl. DRM på en helt ny Sansa Fuze+ MP3 spiller, så der kan lægges lydbøger fra bibliotek ind ???
Lige nu afviser den alle beskyttede filer.
Avatar billede Mallen32 Nybegynder
15. april 2012 - 12:00 #1
Jeg mener ikke at det er muligt at installere drm på en mp3 afspiller!
Avatar billede Wally1973 Praktikant
16. april 2012 - 05:19 #2
DRM ligger som en del af firmwaren.
Ifølge producentens hjemmeside burde den dog have DRM, men måske firmwaren skal opdateres.

Firmwaren kan hentes her.
http://www.sandisk.com/microsites/sansafuzeplus/index.html#tab1

Kan den stadigvæk ikke afspille DRM filen, så bliver du nødt til at fjerne DRM'en fra filen af, hvilket f.eks. kan gøres med programmer så som TuneBite.
Avatar billede ranni Forsker
16. april 2012 - 09:46 #3
Tak wally.
Vil du sende et svar ???
Ja !! hos diverse forhandlere står den til at indeholde DRM, men på Scandisk `s hjemmeside står at der kan indspilles "kodefri Itunes musik". ???
Avatar billede Wally1973 Praktikant
16. april 2012 - 18:09 #4
iTunes benytter sit helt eget DRM-system, som kun i ringe grad er understøttet af andre end Apple.
Det er en af ulemperne ved at benytte Apple's produkter - Du er bundet til dem og det bliver kun værre med tiden.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
16. april 2012 - 18:13 #5
Glem bare pointene.
De interesserer mig ikke. :)
Avatar billede ranni Forsker
16. april 2012 - 19:02 #6
OK jeg kan heller ikke bruge dem til noget, men der skal jo lukkes.