Avatar billede Mallen32 Nybegynder
16. april 2012 - 22:43 Der er 1 kommentar

Ny Boremaskine?

Hej Eksperter!

Nu er det igen tid til at jeg skal have en ny boremaskine til almindeligt hobby brug. Jeg har kigget på følgende:

Bosch gsr 14,4-2li

og denne:
http://www.toolstop.co.uk/makita-bhp442-li-ion-combi-drill-14.4v-1-x-3.0ah-battery-p40027

Hvis jeg vælger den fra england er der så noget jeg skal være opmærksom på?

på forhånd takker for svar!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. april 2012 - 00:12 #1
Fra engelske (udenlandske) butikker skal du som oftest betale et ret højt fragtgebyr, der typisk først vises lige når du skal betale.
Og så skal du huske at der er engelsk strømstik på laderen - som selvfølgelig kan konverteres med en strømadapter, eller erstattes af et DK-strømstik.

Men begge dele er en merudgift, man sjældent tænker på, når man ser et tilbud.

Jeg har 2 af de oprindelige Bosch 14.4li. De bruges begge jævnligt, og er selv efter 5 år ganske kraftige.

Li batteriet gør, at der også er strøm på den, selv om den har ligget nogle måneder vinteren over...

Men mit bud er at nøjagtig det samme er gældende for Makita´en.

Bosch´en har en diode, der lyser op på emnet. Det har været en kanon fordel for mig flere gange - men det læses som om Makita´en også har, så....

Jeg ville kigge pris og vægt. Ellers tror jeg de er ret ens.