Avatar billede Larsernen Novice
17. april 2012 - 15:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bedste Mediaserver?

Hej Alle :)
jeg vil gerne købe en mediaserver jeg var meget på jagt efter en
hp mediasmart server men den kan ikke købes mere :(
nogen der har et bud på en server der kun skal bruges til at stream
film,musik og video fra huset.
gerne med ftp server så jeg kan sende filer :D
den må max koste 5.000 kr
Den SKAL have et lavt stømforbrug
Den skal helst have plads til min 2 harddiske
Den skal være nem at starte op og virke med windows MAC og ps3
Den skal have en "ok" processor som kan virke til at mange bruger den samtidigt.
Nogen Bud?
100 points til den der giver det bedste bud :D
Avatar billede Larsernen Novice
17. april 2012 - 15:12 #1
Nogen Der har en god server
den behøver ikke at have mere end 512mb ram
jeg har 4 gb (2x2 gb)
der skal helst kunne slukke når den ikke bruges
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2012 - 19:32 #2
hej Larsernen

dit spørgsmål er KUN 30 point vær

vis du er kun til film,musik og video  så vil jeg (vis jeg vær dig ) så købe en Ekstern harddisk  og dele din på netværket :-) så alle computer kan se den :-)
Avatar billede Larsernen Novice
18. april 2012 - 11:00 #3
Ved det godt men skal være mange steder og vil have adgang til alt mange steder så jeg vil gerne have en mediaserver :D
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2012 - 16:55 #4
Avatar billede Larsernen Novice
16. maj 2012 - 22:04 #5
LUKKET INTET SVAR!
Avatar billede kimsondergaard Nybegynder
19. juli 2012 - 12:57 #6
Jeg vil foreslå at du kigger på QNAP NAS http://www.qnap.com/en/index.php?lang=en&sn=822&c=351&sc=513&t=521&n=12475&g=1

Denne version ville kunne dække dit behov helt fint. Derudover skal du huske at hvis du skal streame andet end .avi film, så skal du op og have en intel CPU. Som den Intel Atom CPU, da det kræver en x86 CPU at streame f.eks. mkv filer.

det fede ved den nas er at du kan smide en masse applikationer på som gør den perfekt til dig. og du snakker om FTP, den nas tager både FTP, SMB, og afp.