Avatar billede fleinert Nybegynder
17. april 2012 - 21:36 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

lodde minijack stik på hovedtelefoner

Hej eksperter,

mine fede sennheiser pmx 80 hovedtelefoner tabte en ledning i stikket. Jeg køber et nyt minijack stik for at lodde om og skræller det gamel stik. Så slap mine evner op.
4 ledere tynde som en myres flækkede armhulehår - hvad er hvad.
Der er en ren kobberfarvet, en grøn, en rød og en grønrød.
Minijackstikket jeg har købt kan vist også klare mikrofon for der er stel og 3 yderligere "positioner" at lodde på.

Er der en snedig ekspert der kan rådgive mig til hvad er hvad??

Takker på forhånd.
Avatar billede foodear Praktikant
19. april 2012 - 09:18 #1
Et bud:

Den grønne (styrbord) højre kanal (yderst på stikket)

Den røde (bagbord) Venstre kanal (næstyderst på stikket)

Den rød/grønne =stel (inderst på stikket)
Avatar billede foodear Praktikant
19. april 2012 - 09:25 #2
Efter lidt søgning på nettet fandet jeg denne:

http://da.wikipedia.org/wiki/Jackstik

og det er venstre der er yderst.
Avatar billede foodear Praktikant
19. april 2012 - 09:48 #3
tip - left audio (grøn)
ring 1 (closest to tip) - right audio (rød)
ring 2 - data of some kind (microphone)
shield - ground (rød/grøn)
Avatar billede fleinert Nybegynder
10. maj 2012 - 20:09 #4
Tak for feedback, er dog gået kold i sagen da de enkelte ledninger er for små for mig at håndtere og kan ikke måle "gennemløb" igennem dem. tænker de er for specielle for en amatør som mig i den forbindelse. Så jeg fik ikke testet dine forslag. Tak for din hjælp - jeg ser om jeg kan give dig points.
Avatar billede fleinert Nybegynder
10. maj 2012 - 20:10 #5
hvordan giver jeg dig dine points?
Avatar billede foodear Praktikant
11. maj 2012 - 12:05 #6
Hej fleinert.

Ærgeligt at du ikke fik det til at virke ...

jeg samler ikke point idag, så du accepterer bare dig ejet svar :-)

/Foodear
Avatar billede fleinert Nybegynder
18. maj 2012 - 21:59 #7
Hej igen foodear.
Når du så ikke samler på points, hvad så med et tillægsspørgsmål ;-)
Jeg har en fin opladbar dab radio, der ikke vil lade op ordentligt. batteri er testet to gange hos batteri leverandør, og radio på værksted to gange - også ok. Men de kan ikke sige hvorfor den ikke vil oplade batteriet. "man" siger at det muligvis er opladeren. at det skal være en der kan oplade "puls" oplade for at batteriet kan modtage, og ikke bare en der leverer den rette strøm. Jeg har aldrig hørt om denne mulige forskel på ladere, har du? det er en ekstern lader der kan stilles til forskellige output volt.
Takker igen for et eventuelt svar.
Hilsen Fleinert
Avatar billede foodear Praktikant
19. maj 2012 - 08:04 #8
Ok, ja det har jeg hørt om. Det du skal bruge er en lader med sinus kurve, det er samme slags man bruger til bl.a. bærbare computere. Jeg kunne forestille mig at den du anvender nu er bregnet til lavvolt pærer og lignende (Juletræskæden) .

Hvor mange volt skal du bruge til radioen? måske jeg har noget der kan bruges. læs: Stort lager af diverse reservedele ..
Avatar billede foodear Praktikant
19. maj 2012 - 08:08 #9
PS: Du skal acceptere dit eget svar.