Avatar billede j-kid Praktikant
20. april 2012 - 11:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Alternativ til Maps 7.0

Hej

Jeg har indtil nu brugt et program der hedder Maps til at danne forskellige kort ud fra postnumrene i dk. Programmet snakker sammen med Excel, så den vej kan jeg angive farver/oplysninger i de forskellige postnumre og danne + printe kort. På kassen kaldes det et "Desktop mapping for Windows" program.

Firmaet hvor programmet er købt eksisterer imidlertid ikke længere. Det hed ESS og havde adresse i udviklingsparken i Viby. Hjemmesiden hed www.mapping.dk.

Er der nogen der kender programmet og evt. kunne pege på alternativer til det, da min pc nægter at læse den originale cd. Jeg har forsøgt at lave image, diverse cd-drev og lign. Skiven er ikke ridset men kan se, at det er en hjemmebrændt (af ESS..).

På forhånd tak.

/Jakob
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2012 - 17:21 #1
lav  en iso ?
Avatar billede j-kid Praktikant
24. april 2012 - 14:02 #2
Det er prøvet, men det er svært, når cd'en ikke kan læses. Jeg har prøvet i +10 forskellige drev, men de melder alle fejl.

Findes der evt. alternative programmer, I kan anbefale?

Måden jeg bruger MAPS på er, at jeg laver et datasæt i Excel. Første kolonne er f.eks. postnr. og den næste kunne være et tal. Når jeg så markerer og kopierer datasættet, bliver det synligt i MAPS. Her kan jeg så vælge, at få vist tallet i de respektive postnumre og printe et kort.
Avatar billede j-kid Praktikant
26. februar 2016 - 13:20 #4
Lykkedes aldrig