Avatar billede pcjunkie Nybegynder
20. april 2012 - 13:48 Der er 3 kommentarer

Formel i pivottabel

Hej
Jeg har en pivottabel i Excel 2007DK.
Den indeholder bl.a. cpr numre.
Jeg vil gerne have et beregnet felt i tabellen, der viser alder pr. (fx) 1.7.2011 for alle cpr numrene.

Jeg kan godt digte en formel ved siden af tabellen med opsplitning af cpr i dag måned år og tælle dage til 1.7.2011 og omregne dagene til en alder....

Men hvordan får jeg sådan en smøre ind i tabellen som et felt jeg har hver gang jeg opdaterer tabellen med nye cpr numre???
Avatar billede igoogle Forsker
21. april 2012 - 08:48 #1
formatere dit data set som tabel og så have beregningen i tablen, så tager den selv og videreføre beregningen til de kommende inputs
Avatar billede pcjunkie Nybegynder
21. april 2012 - 09:27 #2
?
Det forstår jeg ikke
Mine data (mit datasæt) er netop som jeg skriver en pivot tabel...
Avatar billede daquar Nybegynder
25. maj 2012 - 14:26 #3
Er det ikke lettere at lave beregningen i grundtabellen, og så nøjes med at have resultatet i pivot'en?

Pivot-tabellen har vel en kilde?